Week 49 en 50 - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Bregje Abspoel - WaarBenJij.nu Week 49 en 50 - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Bregje Abspoel - WaarBenJij.nu

Week 49 en 50

Blijf op de hoogte en volg Bregje

16 December 2013 | Verenigd Koninkrijk, York

Hallo lieve volgers,

Dat hebben jullie inderdaad goed opgemerkt! Ik ben helemaal vergeten om een verslag te schrijven van week 49 vorige week, aangezien ik het zo druk had. Vandaar dat jullie hieronder mijn gebeurtenissen van de afgelopen twee weken kunnen lezen. Toch is er veel gebeurd in deze afgelopen twee weken en is de tijd wederom voorbij gevlogen.....

Voor week 49 moeten we weer eventjes terug naar het begin van de maand december!!

Maandag 2 december lekker een beetje kunnen uitslapen, rustig ontbeten, en daarna richting de mijn laatste lecture van tourism gegaan. Na de les in de bieb gewerkt aan marketing en om 18.00 waren James en John ook in de bieb om aan marketing te werken. Ik ben rond 19.50 met Aline richting Revolutions gelopen. We hadden daar een diner met de tennis en dat was erg gezellig. Heb gelachen en gerelaxed en daarna weer terug naar de bieb gegaan. Helaas waren James en John toen al weg. Had in de bieb nog een paar minuten met Valerie gepraat en ben daarna naar huis gelopen en toen ik thuis kwam nog eventjes met Joost geskyped.

De volgende morgen was het plan om vroeg op te staan, maar mijn bedje lag helaas nog wat te lekker!! Ik ben die dag niet naar de seminar van tourism gegaan, aangezien ik alles voor dat vak toch al af had. Had toen maar besloten om boodschappen te gaan doen, daarna even paar dingen geregeld, daarna hardgelopen, gegeten en richting de bieb gegaan!! Daarna met Canan een paar uurtjes gewerkt en daarna weer naar huis gegaan en geslapen.

Woensdag stond ik redelijk vroeg op om vervolgens de hele dag aan marketing te werken. Ik ben toen rond 15.00 naar de bieb gegaan om aan het marketingplan te werken met James en Johnn. Rond 19.30 met Canan gegeten en even de week besproken! Daarna met Joost geskyped en richting bedje gegaan en nog een filmpje gekeken met Canan.

Donderdag (5 dec) was het Sinterklaas in Nederland! Dat was voor mij de eerste keer in 20 jaar dat ik geen Sinterlaas vierden. Die dag heb ik de hele dag gewerkt aan school met tussendoor een chillie. 's avonds gegeten met Canan en samen een filmpje gekeken.

Vrijdag stond ik vroeg op om vervolgens de hele dag aan finance te werken en naar de lessen te gaan. Toen ik thuis kwam ben ik samen met Canan wezen eten en daarna bij Tor een film wezen kijken. Zijn toen vroeg naar bed gegaan omdat we de volgende morgen op moesten staan.

Zzaterdag 7 december liepen Canan, Solene en ik al om 08.30 richting de uni : ) We gingen die dag naar Manchester! Eenmaal aangekomen om 11.00 kwamen we al echt in de kerststemming! Allemaal verschillende kerstmarkten en kraampjes uit verschillende landen. Die dag hebben we Nederlandse wafels op, Franse crepes en koffie, Duitse braadworsten met gluhwein en Hollandse kaas! Allemaal konden we even met iemand praten uit ons eigen landje. Was een super leuke dag en rond 16.30 liepen wij kapo en uitgeput terug naar de bus. Rond 19.00 kwamen we weer aan in York. Daarna ben ik naar bed gegaan aangezien mijn rug ontzettend pijn deed. De rest ging naar een feestje op nummer 5.

De volgende dag beetje rustig aangedaan en de presentatie geleerd voor marketing, opgeruimd en de buikspiertjes gedaan, geskyped met Es en Joost en toen was het alweer tijd om te gaan eten. Na het eten nog een filmpje gekeken met Canan en daarna kort geskyped met Joost en de finale whl gekeken!!

Week 50: laatste weekje school!!

Maandag 11 december vroeg opgestaan om met James en John te oefenen voor marketing. Had besloten om niet te gaan tennissen, aangezien mijn rug verging op dat moment. Ik was pas laat thuis van onze meeting. Toen ik thuis was ging ik eten en daarna met Joost en het thuisfront nog even de presentatie doornemen!!

De volgende ochtend vroeg opgestaan om de presentatie door te nemen en nog even relaxos gedaan. Daarna naar school gegaan om mijn notes uit te printen en om samen met John naar James zijn huis te lopen. Daar even rustig aangedaan en een aantal keren de presentatie doorgenomen. Om 15.30 was het alweer tijd om richting de uni te lopen. Toen we aankwamen konden we nog heel eventjes chill doen en daarna was het tijd om de vlammen. De presentatie ging super goed en de docenten waren dik tevreden! Na de presentatie evebtjes in de bieb gewerkt, naar James zijn huis gegaan en daarna met zijn drieen richting de stad gelopen! Eerst even cheap wezen eten en daarna in verschillende pubs wat gedronken. Dat was echt een ongelovelijke avond en ik heb enorm genoten. Het was ook erg moeilijk om gedag te zeggen, aangezien je toch zoveel met elkaar gedeelt hebt de afgelopen maanden.
Rond 02.00 ben ik toen met mijn dronken kop toch maar naar huis gegaan : )

De volgende morgen werd ik echt vreselijke brak wakker, maar de gedachtens aan die avond ervoor maakte het weer helemaal goed. Ik heb vroeg in de morgen met John afgesproken om aan ons marketingplan te werken.. dit werd hem niet helemaal! James was niet eens komen opdagen omdat die zo brak was en John en ik zijn in de middag naar huis gegaan. Rond 15.00 een filmpje gaan kijken, pizza in de oven gestopt en toen toch maar echt gaan slapen.

Donderdag 12 dec vroeg opgestaan om vervolgens om 10 uur al in de bieb te zijn en te werken aan marketing! De hele dag met James en John aan die opdracht gewerkt en rond een uurtje of 4 ben ik met James naar de stad gelopen. Daar wilde ik een paar cadeautjes voor Canan halen. Na de cadeautjes heeft James mijn keurig thuis gebracht en moest ik helaas toch echt afsccheid nemen van hem. Wat in het begin begon als vage meetings.. eindigde in een vriendschap. Ik vond het super raar om hem gedag te zeggen, maar dat is nou eenmaal het nadeel van een semester abroad en wie weet of we elkaar in de toekomst nog zullen zien!

Na ons afscheid had ik het cadeautjes aan Canan gegeven en met haar nog even gerelaxos. Daarna buikspiertjes gedaan en rond 19.45 was het tijd om naar een Italiaans restaurantje te lopen. We hadden die avond voor Solene een suprise diner georganiseerd. Van te voren hadden Canan en ik tegen Solene gezegd dat we met zijn drieen wat zouden eten haha tot dat we opeens in het restaurant aankwamen en er nog 7 andere mensen op haar wachtte : )
De avond was zeer gezellig en we hebben wederom veel gelachen.
Soly, Jay en ik besloten om niet uit te gaan. We hadden alle drie veel te doen de volgende morgen, de rest besloot dat wel! Helaas werden Jay en ik middag in de nacht wakker van de party die ze in onze keuken hielden. Dat was helaas wat minder.. maar na 1000 schelwoorden begrepen ze gelukkig dat ze moesten vertrekken.

De volgende morgen stond ik vroeg op aangezien ik mijn kamertjes nog moest schoonmaken voor PERLOSSS. Voor dat Per kwam was er een hoop gaande in het huis, moest ik nog snel mijn indiv. report inleveren en mijn kamertje schoonmaken. Na alle stress in de ochtend liep ik met een glimlach richting het station rond een uurtje of 13.30! En jaa hooor om 14.00 waren wij weer herenigd! Toen we thuis aankwamen zijn we eerst fftjes wezen chillen en daarna richting de super gelopen. Flesje rood gehaald en ingredienten voor de pasta! Daarna samen met Canan gegeten en daarnaast nog een mojito naar binnen geknalt. Rond 23.00 gingen Canan, Per en ik richting Salvation en dat was een super leuke avond!! Veel gelachen, gedanst en gedronken : )

De volgende morgen stonden we redelijk brakkos wakker, hebben we beetje rustig aangedaan en in de middag naar de stad vertrokken. Even een rondje york gedaan met een bakje noodles in onze hand en op de achtergrond kerstmuziek en de kerstman. Vanwege de moeheid toen besloten om richting huis gegaan met vier nieuwe kleden in onze tassen. Thuis even een flesje rood gedronken en en filmpje gekeken en rond 21.30 naar een restaurant gegaan. Daar een overheerlijke pizza op en een toetje met weer een flesje rood haha. Na 1,5 uur hadden we toch maar besloten om de fles te laten staan, aangezien we geen rode wijn meer konden zien. Daarna richting de KUDA vertrokken, maar eenmaal daar aangekomen was er vrij weinig aan en besloten we toch maar om naar huis te gaan. Toen we thuis aankwamen hebben we nog even Canan gedag gezegd (die vertrok die nacht naar Duitsland) en daarna wezen slapen.

De volgende morgen werden we een beetje wakker gemaakt door mijn andere twee huisgenootjes, maar toen we om 10.00 toch echt de voordeur hoorde dichtgaan was dat voor mij het teken dat ik ze nu eindelijk echt niet meer hoef te zien!!! In de mididdag even rustig ontbeten, naar York gegaan en de rest van de stad verkend en daarna naar de supermarkt gegaan om twee zakken chips te halen!! Toen we thuis kwamen hebben we drie films gekeken en de zakken chips opgegeten hahah. Na de derde film toen lekker gaan slapen.
Ook nog van lieve Tor in de avond een kerstcadeau gekregen, die ik mag pas open maken op de 24ste.. ik hoop dat dat mij gaat lukken!

Vandaag lekker kunnen uitslapen, daarna gegeten en Per haar koffer dichtgekregen (ik sta er nog steeds van versteld). Daarna richting het station gelopen en Per een dikke kus gegeven. Meis het waren een paar onvergetelijke dagen en ik ben je nog steeds dankbaar dat je hier bent geweest en het was echt fijn om je te zien!! Na dat ik Per had uitgezwaaid, ben ik naar huis gelopen, nog boodschappen gedaan en begon ik aan mijn kamer. Die is inmiddels een beetje schoner haha, maar het is nog steeds een erge puinhoop. Ik ga zo maar eventjes koken en een filmpje kijken (verrassend). Ik ben op dit moment alleen thuis. Het is wel erg relaxos, maar ik vind het aan de andere kant wel erg vreemd.
Het wordt denk ik een rustig weekje : )

Nou lieve volgers dat was het dan maar weer! Ik wil jullie allemaal een fijne kerst wensen en maak er een paar mooie dagen van. Ik ga hier nog eventjes 5 dagen van de rust genieten totdat ik mijn volgende gasten al in ontvangst mag nemen. Jip, Pris en Paps ik kijk ontzettend uit naar jullie bezoek!!

Tot snel allemaal xxx

  • 16 December 2013 - 21:20

    Dée:

    Jij maakt er een feestje van!!! Ik heb enorm veel bewondering voor je! Geniet nog even van elk moment! KUS

  • 16 December 2013 - 23:15

    Ingrid:

    Hoi meis,
    Nouschandalig hoor nou heb ik 1 week jouw verslag moeten missen:-)
    Over 7 dagen ben je weer heerlijk thuis maar eerst nog even genieten met Jip, paps en Pris.
    Doe de komende dagen nog even jouw best.
    Dikke knuf xxx

  • 16 December 2013 - 23:23

    Jean:

    Hi Breg weer een superverslag - geniet nog effe v/j rust want the boys are coming to town.
    Cu 21/12 hoe lt wij aankomen lt ik nog wel weten. Gr., Daddy

  • 17 December 2013 - 11:51

    Diana:

    Lieve Breg,

    Wat klinkt het allemaal leuk wat je meemaakt daar in York.
    Het vertrek toen uit Nederland naar York was voor jou moeilijk, maar ik denk dat het straks andersom ook moeilijk zal worden.
    Je maakt zulke leuke dingen mee en hebt een hoop nieuwe vrienden gemaakt.
    Dat kan niemand jou meer afpakken. Nu kun je lekker uitkijken naar het bezoek van Jip Priscilla en je vader. Zal ook wel erg gezellig worden. En dan lekker met de kerst naar huis.

    Gezellige feestdagen alvast en geniet nog even van de gezellige kerstsfeer in Engeland.

    Veel liefs van ons allemaal.

Tags:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, York

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2014

here it ends

12 Januari 2014

week 2: richting het einde

06 Januari 2014

Week 51,52 en 1: 2014!!!

16 December 2013

Week 49 en 50

01 December 2013

Week 48: Herhalingweek 47
Bregje

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 9152

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: