Week 51,52 en 1: 2014!!! - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Bregje Abspoel - WaarBenJij.nu Week 51,52 en 1: 2014!!! - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Bregje Abspoel - WaarBenJij.nu

Week 51,52 en 1: 2014!!!

Blijf op de hoogte en volg Bregje

06 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, York

Lieve volgers,

Sorry sorry sorry sorry, 't spiet mij echt verschrikkelijk!! Ik heb de laatste weken niks meer van mij laten horen. Het waren ook zulke drukke en rare weken. Ik ga proberen nog alles op te schrijven wat ik weet... Maar gaat lastig worden.

Nadat Perla weer terug naar huis was gegaan zaten we alweer in week 51. Ik had die week voor mijzelf een target. Ik moest en zou mijn finance report afhebben gemaakt... Helaaas is dat er niet van gekomen. Ik heb van di tot en met vrijdag in de bieb gezeten en er is vrie wienig terrecht van gekomen. Ik had wel 15 boeken open en 100 sites, maar is is helaas toch niet gelukt. Gedurende de rest vd dagen heb ik niet super veel gedaan. De meeste studenten waren al weg en het werd steeds rustiger op limes court. Maar die rust die beviel mij wel zo aan 't einde. Geen gezeik en gezeur en lekker met mijn overgebleven flessen rode wijn naar bandjes geluisterd. 1x ging het helaas fout en kon ik gelijk heel de vloer, keuken, badkamer en restante kleren met zout bestrooien.. Oepsiee.

Maaar toen was het alweer za!! In de ochtend en de middag nog even rustig aan gedaan, beetje kamertje gedaan en het huisje schoongemaakt. Daarn liep ik rustig op mijn gemakje naar het station waar ik met alle liefde drie heerlijke familieleden kon knuffelen. Papa, Jip en mijn tante Pris en ik liepen daarna richting het hotel (kort break fur die oudjes) en daarna gingen we naar Limes. Ik vertelde ze kort over het leven hier en mijn andere huisgenootjes.. Daarna zijn we lekker door de stad gaan banjeren en besloten we om de eerste avond Indiaas te eten. 't Wwas een super dag en avond, maar iedereen was rete moe dus zijn vroeg naar bedje gegaan. 's Avond nog wel even met kleine jipperd een filmpje gekeken.

De volgende morgen stonden jip en ik vroeg op om eens lekker te gaan ontbijten. Ik had uverheerlijke broodjes, sapjes en beleg gehaald en het ontbijtje was zekur om te smullen. We moesten snel door want we werden al drie x gebeld door Mv v Lingen waar wij bleven. Die dag door een prachtige stad gellopen, gewinkeld, gegeten, gelachen, foto's gemaakt en veel gelopen. Na al onze aankopen te hebben gedaan leek het ons verstandiger om die te dumpen in 't hotellos. Daarna zijn we een Italiaan op gaan zoeken en hebben heerlijk gegeten. Na de Italiaan zijn we teruggegaan naar het hotel, daar nog even iets gedronken en daarna zijn Jip en ik naar Limes gelopen. We hebben daarna nog twee films gekeken haha en zijn daarna toch echt gaan slapen.

De volgende morgen stond ik vroeg op.. vanwege mijn tas. Ik wilde zoveel mogelijk meenemen en dat is dan ook uiteindelijk gelukt!! Daarna zijn we snel naar 't hotel gelopen (de overgebleven studenten nog snel een kus gegeven en afscheid genomen van mijn kamer) .. met alle koffers en rugtassen door de zware regen. Die ochtend hebben we nog kort door de stad gelopen.. maar het was te koud om iets leuks te doen. Rond 't middaguur zijn we naar het station gaan lopen. Ik hoefde maar heel erg kort in de trein.. maar gedurende die rit zei ik al tegen paps, Jip en Pris dat er iets ging gebeuren... en ja hoor aangekomen op Leeds kwam de bus niet richting het vliegveld.. ik was op gegeven moment zwaar met Joost aan 't appen aangezien ik geen flauw benul meer had van wat ik moet doen (de taxi-rij was namelijk ontzettend lang). Toen besloten om een meisje 'die in mijn ogen erg op een student leek' aan te spreken en gevraagd of zei naar het vliegveld moest en een taxi wilde delen. Ze zei ja en wij gingen zo snel als wij konden in de rij staan. Ik heb nog geprobeerd of wij voor vochten.. maar helaas dat ging helaas niet lukken (asooocialuhhh kut engelsuhhh). Maar de taxi's kwamen steeds sneller en Simone en ik besloten om twee vrouwen aan te spreken.. Hierdoor konden wij weer drie plaatsen naar voren. Uiteindelijk de taxi gedeeld met zijn vieren : ) 't leuke was dat Simone 'het meisje dat ik had aangesproken' stage liep in York, de 3e van januari terugkomt en heel dichtbij mij woont. Dat was super grappig. Eenmaal aangekomen op het vliegveld rende ik door alles heen en heb ik het op het nippertje gered. Met een verhit hoofd zat ik dan eindelijk in 't vlieggtuigggg.
De vlucht was vreselijk en ik was blij dat ik heel ben aangekomen!! Eenmaal op schiphol stonden Joost en Floor mij op te wachten en toen ik thuis was lekker het alsof ik nooit was weggeweest. Wat een gezelligheid waren de eerste drie woorden die ik zei haha nadat ik de dikke kat 100 x had geknuffeld.

De dagen daarna ging erg snel. Rienke gezien, naar de stad geweest, heel veel gewerkt :) alle collega's en vaste klanten weer gezien en gesproken, kerst gevierd + de kerstparty, NYE en awakenings met Beckie, Floor, Janna en Don, naar uitjes.nl geweest voor stage, oma's gezien en familie en toen was het de derde alweer tijd om richting York te gaan! Ik moet vroeg opstaan en had nog redelijk last van hoofdpijn van de afgelopenn dagen.. de vlucht verliep goed, alleen moest drie uur wachten op de trein van Manchester naar York, hierdoor kon ik wel mooi mijn boek lezen!!

Back in Limes zag ik Canan weer en hebben we eventjes gepraat. Toen Tor ook thuis was hebben we met zijn vieren (ook Tomonori) pizza besteld en een film gekeken. Daarna snel mijn bedje ingedoken en gaan slapen. Want ik voelde mij nog steeds niet lekker. Ik heb die nacht 14 uur geslapen, had verhoging en last van mijn keel en neus.. dus daar baalde ik ontzettend van!
Zaterdag de 4e heb ik rustig aangedaan, veel films gekeken en boodschappen gedaan. Zondag de 5e in de bieb gewerkt en opdracht afgemaakt dankzij Joost en vandaag beetje rustig aandoen. Nog een beetje uitzieken zodat ik morgen weer de oude ben.


Dat was 't dan maar weer. Ga vanaf morgen weer leuke dingen beleven in York, maar eerst mijn finance opdracht afmaken en papierwerk regelen!

See you soon ( : xx

  • 06 Januari 2014 - 12:29

    Ingrid:

    Tijd is inderdaad voorbij gevlogen toen je hier was Bregje.

    Jullie 1e reis voor 2014 alweer geboekt naar Praag, je wordt een echte wereldburger, dat er nog maar vele mogen volgen

    Ga eerst nog even genieten van jouw laatste periode in York...je gaat vast nog heimwee krijgen naar deze leuke, gezellige en leerzame tijd in Limes Court.
    Succes met de laatste loodjes....deze wegen altijd het zwaartst.

    Love you and see you next week.

    XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, York

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2014

here it ends

12 Januari 2014

week 2: richting het einde

06 Januari 2014

Week 51,52 en 1: 2014!!!

16 December 2013

Week 49 en 50

01 December 2013

Week 48: Herhalingweek 47
Bregje

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 9161

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: