week 46: readingweek - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Bregje Abspoel - WaarBenJij.nu week 46: readingweek - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Bregje Abspoel - WaarBenJij.nu

week 46: readingweek

Blijf op de hoogte en volg Bregje

18 November 2013 | Verenigd Koninkrijk, York

Hallo lieve volgers,

Hier ben ik dan weer het het nieuws van afgelopen week. De reden waarom ik het zo laat pas schrijf is dat ik gister super laat thuis kwam van Londen en mijn computer kapot was, maar gelukkig gemaakt is :) Wel 80 pond verder, maar goed hij doet het weer! Afgelopen week heb ik echt een super drukke week gehad. Ik heb super erg genoten en had gehoopt dat ik nog een weekje vrij was. Maar helaas moet er ook nog gewerkt worden. Ik kijk toch wel uit naar het moment dat ik weer thuis ben. Ik heb het hier ontzettend naar mijn zin, maar mis Nederland toch wel hoor. Maae goed ik heb samen met Joost alle dagen op de muur geschreven dat ik hier nog ben en nu is het aftellen geblazen hihih!!

Vorige week maandag na het vorige verslag, moest ik toch een beetje opschieten. Ik kreeg redelijk laat te horen hoelaat Joost de trein nam, dus ik moest hollen en was zelfs 10 minuten te laat haha. Op de heenweg werd mijn glimlach steeds groter en toen ik in de verte het station zag deed mijn glimlach zelfs pijn. Na een paar meter zag ik dan uiteindelijk mijn geliefde weer, ik begon opeens te hollen en Joost ook en toen we elkaar aanraakten wilde ik hem nooit meer loslaten hah. Was echt zo'n film moment, maar ik zal het nooit meer vergeten en was ook echt vrij om weer even een dikke knuffie te krijgen. Daarna samen hand in hand richting de stad gelopen om daar even snel een bagel te eten en een overheerlijke sandwich en een koffie gedronken bij Starbucks. Daar toverde Joost opeens een pakketje van de Sint vandaan. Super lief boek gekregen, een overheerlijke chocoladeleter en een mooi gedicht die nu in mijn kamer hangt. Super bedankt Sintje.
Na de koffie even de spullen gedropped in Limes, een uurtje gechilled en daarna weer richting de stad gegaan, even gelopen, gewinkeld en toen was het alweer tijd om de eten. Na een uur door de stad te hebben gezocht naar die ene spanjaard gingen we toch bij de Italiaan eten. Een top Italiaan en hadden lekker een flesje rood bij het eten. Na 80 pond verder zijn we och maar naar huis gegaan, bierje en iets lekkers gehaald bij de super en daarna thuis filmgekeken.

De volgende morgen (dinsdag) toen ik wakker werd met pijn in mijn gehele lichaam (sliep niet echt best met zijn 2e in een 1-persoonsbed) ging ik snel naar de kleine supermarkt om lekkere spullen te kopen voor het ontbijt. Rond 11.00-12.00 hadden Joost en ik een lekker ontbijtje en gingen rond 14.00 richting York. Het was lekker weer en zijn de minster ingeweest en hebben een rondje gelopen op de stadsmuur. Rond 17.00 zijn we boodschappen gaan doen en besloten om een lekkere verse pizza te kopen van de supermarkt. Na de pizza hebben we nog een film gekeken en zijn daarna gaan slapen.

Op woensdag stonden we vroeg op omdat we met zijn 2e een dagje stad wilden doen. Eerst wilde we naar Newcastle, maar dat was zo duur dat we besloten om naar Leeds te gaan. We hadden nog niet ontbeten toen we in Leeds aankwamen dus we gingen eerst opzoek naar een tentje. Toen we in een shoppingsmall belanden zei ik tegen Joost dat het misschien een goed idee was om die avond hamburgers te gaan eten, 1 minuut later zagen wij een handmade burger cO en besloten toen om daar lekker te ontbijten. Ontzettend goeie keus, want de burgers waren vreselijk goed (patat iets minder..) Na de hamburger zijn we nog gaan winkelen, een rondje gelopen en toen we naar huis wilde kwamen we een leuke vintageshop tegen en JAJAJA MENSEN JOOST KOCHT EEN BLOUSE DAAR. haha Sorry maar moest dat even vermelden.. En het was niet eens een blouse van Scotch and Soda ;p Na Leeds zijn we naar huis gegaan, lekker gegeten en nog even Harry P afgekeken! (Toen wist ik nog niet wat ik allemaal met mijn com had gedaan).. Na de film gingen we naar nummer 6 en deden we met een groepe een spelletje. Julia had beers gemaakt met vodka en dat was echt vreselijke vies hahaha. Na 1,5 zijn we naar de stad gegaan en hadden een paar biertjes gedronken (was niet echt een boeiende avond) en daarna lekker naar huis gegaan. Toen Joost en ik thuis kwamen wilde we nog en film kijken, maar tot mijn grote schrik deed mijn computer het niet meer. Na een half uur te hebben gescholden en gevloekt gaf ik het op en dook ik mijn bedje/grond weer in.

Donderochtend was helaas wat minder. Joost en ik stonden op, beetje moe en brak en besefden ons dat het alweer bijna tijd was. Tijd om gedag te zeggen. Na ons ontbijtje, en gechill gingen we richting York. Daar samen een Large wokkie opgegeten in de zon en toen samen hand in hand gewandeld naar het station. Toen we bij het station aankwamen, hadden we nog 10 minuten en toen Joost in de trein stond en ik heb een grote knuf en kus gaf, was het toch wel weer een beetje moeilijk. Maar goed ik zie hem over 39 dagen alweer :) Daarna terug gewandeld en even gechilled met Canan, iemand gebeld voor de com, kamer schoon gemaakt en toen was het alweer tijd voor ons om de taxi te nemen richting het station. Dat werd nog spannend ook, omdat de taxidriver 15 min te laat kwam, het druk was op de weg en uiteindelijk moesten hollen om onze trein te halen. Maar goed we hadden het gered. De reis duurde 2 uurtjes en ging super snel. Uiteindelijk aangekomen at Kings cross station, moesten we de bus nemen richting de mevrouw waar wij sliepen. Dat duurde bijna een uur en ik had geen idee wat mij overkwam. Aangekomen bij de halte kwam het meisje ons ophalen en kregen wij te horen dat ze nog bij haar ouders woonde, samen met haar broertje... Dat was wat minder! Toen we aankwamen daar was de moeder alleen nog wakker en ik voelde me heel erg ongemakkelijk. Alles wat turks, de TV was in Turks en toen Canan, die moeder en het meisje in Turks gingen praten was ik al helemaal klaar. Toen we na 1,5 uur beneden sliepen vroeg Canan of het wel goed ging en toen heb ik haar alles uitgelegd en dat ik dit echt niet had verwacht en blabla en gelukkig had Canan precies hetzelfde dus besloten we om misschien vrijdag en zaterdag een hotel te boeken. Daarna nog even gelachcen en gekletst en toen gaan slapen.

Vrijdagochtend stonden we vroeg op en waren we super moe (hadden niet eecht lang geslapen), na een Turks ontbijtje bracht het meisje ons naar de halte en namen we de bus richting Camden market, daar ongveer de halve dag besteedt en toen terug naar Kings cross station om op zoek te gaan naar een hotel. Al snel vonden we iemand die ons hielp naar het vinden van een kamer.
We besloten om toch maar een kamer te boeken voor zaterdag, omdat het ons dan weer geld scheelde en dat ene dagje ons toch niet meer uitmaakten. Daarna nog even door Londen gewandeld en zijn rond 18.00 weer terug gegaan naar het meisje. Toen we bij haar aankwamen zijn we met zijn drieen nog even bij de Chinees gaan eten en toen terug gegaan naar huis. We vertelden haar dat we morgen niet meer bij haar sliepen en dat vond ze niet zo leuk (Canan vertelde mij daarna dat dat iets is wat hoort bij de Turkse cultuur). Toen we weer thuis kwamen was het again een beetje ongemakkelijk, maar snel een douche genomen en gaan slapen.

De zaterdag en zondag even kort samengevat:
veel door Londen wezen hobbelen, gewinkeld bij oxford circus (veels te druk voor mij), naar de Icebar geweest, lekkere steak gegeten, nothing hill gezien, een dozijn donuts gegeten, de meeste toeristische dingen gezien, gechilled in het park en toen zondag nog eens 2,5 uur gechilled op kings cross station. Rond 00.11 kwamen we pas aan in York en rond 01.00 waren we ook echt in ons kamertje. Toen nog beetje gerelaxed en daarna wezen slapen.

De volgende morgen (vandaag), moest ik vroeg opstaan omdat iemand mijn computer kwam maken. Dat was veel stress, duur en duurde ook erg lang, maar uiteindelijk was die klaar. Daarna snel naar de uni gelopen, een lesje gevolgt, boodschappen gedaan met Canan, eindelijk kaarten op de post gedaan, lekker wezen rennen, buikspieren gedaan en zo even eten met Canan en mijn com weer helemaal up to date maken.. want alles is weg.. :(

Lieve mensen, zoals jullie kunnen lezen was het een super drukke week voor mij. Deze week moet ik veel voor school doen, dus zal niet echt veel van mij laten horen. Ik heb erg genoten van Londen, maar het is wel een super grote stad. Wil er zeker nog een keer heen, maar dan ga ik het wel iets anders aanpakken :) Ben wel weer blij om weer in York te kunnen zijn!!

Sommige spreek ik snel en voor de rest een hele fijne week en tot volgende week!! xxx

  • 19 November 2013 - 09:32

    INGRID:

    Hoi Meis, balen van jouw computer dat is nu de 2e keer wel bonnen bewaren voor de verzekering want je hebt deze tenslotte verzekerd.
    Geniet nog even meis, snap best dat je nu naar huis verlangt (zeker na het wegbrengen van Joost)maar er komt een tijd dat je wellicht weer met heimwee terug kijkt op York.
    Ga zo met Jip naar de stad hij heeft en studiedag even nieuw bitje happen en bagels eten en dan naar Thor.
    Lots of LOVE<3<3<3

  • 19 November 2013 - 11:25

    Bregje Abspoel:

    Iik was maar twee jaar verzekerd....... denk niet dat dat hem gaat worden mams! Ohh jammer dat je nu in de stad bent. Had nog willen skypen! Maar doen we dan wel een andere x. Hoef je niet te werken?
    x

  • 19 November 2013 - 15:15

    Ingrid:

    Skypen was leuk.....nice presents XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, York

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2014

here it ends

12 Januari 2014

week 2: richting het einde

06 Januari 2014

Week 51,52 en 1: 2014!!!

16 December 2013

Week 49 en 50

01 December 2013

Week 48: Herhalingweek 47
Bregje

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 9184

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: