Arrival - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Bregje Abspoel - WaarBenJij.nu Arrival - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Bregje Abspoel - WaarBenJij.nu

Arrival

Blijf op de hoogte en volg Bregje

17 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, York

Jeetje dat was niet makkelijk afscheid nemen op het vliegveld. Alleen door de douane heen en het was gelijk even slikken. Inmiddels was mijn hele gezicht rood door de tranen, dus leek het mij een goed idee om mijzelf even op te frissen in de toiletten. In het toilet wilde ik mijn portemonnee zoeken, maar dat lukte even niet dus volgens mij dachten die mensen dat ik niet goed werd. Vervolgens met mijn portemonnee even twee flesjes water gehaald en verder alleen gelopen naar de gate en daar veel gezeten en alle lieve berichten gelezen, waar ik soms even een traantje van moest laten.

Al zittend in het vliegtuig dacht ik alleen maar aan jullie en begon het ook nog eens te regenen... dat hielp niet echt totdat ik het prachtige landschap zag van Engeland en ik toch wel zin had in het avontuur.
De vlucht verliep helemaal prima en aangekomen op Manchester moest ik nog één keer mijn paspoort laten zien en toen kon ik mijn bagage ophalen. Bij terminal 1 stond Chandon te wachten op mij en Solene. Solene komt uit Frankrijk en was ook alleen, maar ik heb haar daarna niet meer gesproken. De reis vanuit Manchester naar York duurde 1,5 uur en ik ben uiteindelijk eventjes in slaap gevallen.

Eenmaal aangekomen op de universiteit moesten wij onze sleutels ophalen en onze back package en werden daarna afgezet op Limes court waar wij allebei tijdelijk wonen. Het ziet er heel erg schattig uit. Het lijkt op een wijk in Disneyland, alles is super schoon en de huisjes zien er leuk uit. Ik zet binnenkort wat foto's op mijn blog zodat jullie kunnen zien waar ik woon. Solene en ik zijn bijna buren, ik woon op nummer 2 en zij op nummer 6. Toen ik werd afgezet bij nummer 2 branden en geen licht en niemand was er. Dat was best een moeilijk moment, vooral omdat de hele dag al heel erg lang duurde en ik mij op dat moment erg alleen voelde. Ik liep naar mijn kamer en had eventjes een poehhh momentje. Maar goed ik moest doorgaan, want ik had geen zin om een potje zielig te gaan doen.

Toen ik bezig was om mijn koffer uit te pakken en alle lieve foto's die ik heb gekregen aan het neerzetten was, ontmoetten ik die anderen meiden. Ze waren naar een club geweest en één meisje was zelfs thuis, maar hoorde de deurbel niet. Ik woon samen met 4 andere meiden. Twee komen er uit Oostenrijk, één uit Duitsland en één uit Noorwegen. Dus het gehalte Duits is erg op dit moment...
Uiteindelijk ben ik met het Noorse meisje nog wat gaan drinken. Lees: bijna een liter thee, thanks to Romy and Els :) Haar naam is Charlott en had last van heimwee dus ik heb eventjes met haar gepraat, na ons overheerlijke kopje thee ben ik gaan slapen.

Toen ik maandag wakker werd besefte ik dat het geen droom was. Ik lag echt alleen in dit kleine kamertje.. Dat was een heel erg raar gevoel.
Ik heb ontbeten met die andere meiden en we zijn gezellig gaan praten en daarna gezamenlijk naar the Introduction les geweest. Daar waren alle study abroad studenten. Na de introductie les wist ik gelukkig meer over mijn rooster en zijn Charlott en ik op zoek gegaan naar onze Dining Card en wilde we kaartjes gaan kopen voor onze dagtrip naar Whitby. Helaas werden we van het kasje naar de muur gestuurd en leek het ons leuk om eerst even wat te drinken in ons huisje. De bedoeling was om op de terugweg langs een supermarkt te gaan, maar dat was helaas zonder succes (dan maar nog steeds leven op die paar koekjes en noedels van de dag ervoor).Om 2.30 moesten we naar de Enrolment session om vervolgens je studentenpas op te halen. Dit weer zonder enig succes... Charlott kon wel haar studentenpas ophalen, maar die van mij was nog niet klaar dus ik krijg een mailtje binnenkort en dan kan ik het ophalen. Vervolgens heel even in de bieb gebruikt gemaakt van de Wi-Fi en even contact gehad met sommige. In de bieb ontmoetten Charlott en ik, Tom and Alfred. Tom komt uit Duitsland en Alfred komt uit Maleisië. We hebben even wat in de school gedronken en daarna zijn we heel eventjes de stad wezen verkennen. Ook mijn eerste broodje gegeten :)))

Met Tom kon ik eindelijk lachen. Hij is hetzelfde als ik, denk ik.. Hij was in ieder geval erg enthousiast en ik dacht daarom even niet aan thuis. York was heel erg leuk en schattig en de winkels zijn leuk. Maar iedereen was erg moe, dus we hebben niet echt lang door de stad gelopen. Na het rondje door York hebben Charlott en ik boodschappen gedaan en hebben een aantal spullen gehaald voor thuis. Vandaag gaan we de rest van de spullen halen. Ik heb al een lijstje met spullen wat ik zeker nodig heb. We hadden als avondeten een pizza gegeten en hebben als eerste de oven gebruikt.

Het is een beetje rommelig in huis, er gebeurt veel en we hebben nog niet echt tijd gehad om met alle huisgenootjes rondom te tafel te zitten. 's avonds zijn we met een paar andere naar een Pub gegaan.. dat was erg gezellig :) Gabriel en ik zijn eerder naar huis gegaan. We waren heel erg moe en 's avonds heb ik nog lekker geskyped met vriendje lief en in de middag met paps en Floor. Het is nog steeds heel erg moeilijk. Maar dat komt ook omdat ik de enige Nederlander hier ben en de rest van de study abroad studenten wel iemand hebben uit hetzelfde land komt. Ik kan niet vragen aan iemand: "wat betekent dat in het Engels?". Het is gewoon dat als je bezig bent je niet aan thuis denkt, maar als ik zo alleen in mijn kamer zit je het toch wel moeilijk hebt. Je mist iedereen heel erg en je bent ook nog niet jezelf. Je wilt heel erg graag dingen zeggen zoals je doet/bent in Nederland, maar dat lukt niet omdat je de woorden gewoon niet kent in het Engels. Je bent continue aan het twijfelen en dat gevoel gaat hopelijk wel weg één deze dagen. Charlott heeft hetzelfde probleem alleen haar Engels is 10 keer beter hahah. Maar goed je hebt altijd baas boven baas en zij helpt mij. Ik hoop dat ik één deze dagen iemand ontmoet die een beetje hetzelfde is als ik. Woensdag ga ik langs de sport fair en ga ik mij inschrijven voor het hockeyteam. Hopelijk is het niet te ver, want ik heb geen fiets en die mis je zeker hier haha.

Gister heb ik niet erg lang geslapen. Het matras slaapt ook echt niet fijn! Maar goed ik hoorde Janna ook al klagen, dus het ligt niet aan mij! Ik heb net lekker ontbeten en ben nu eindelijk mijn reisverslag aan het afmaken haha. Ik ga straks een walk into the City tour doen. Leer ik een beetje de stad kennen. Ik denk dat ik deze week even op mij af laat komen en daarna pas weer een nieuw verhaal ga schrijven. Ik moet even mijn verstand op nul zetten en genieten :) Het is leuk en ik ga gewoon veel de deur uit deze week!!


Voor diegene die mijn adres daar willen weten (vooral Mams)

Bregje Abspoel
House 2 Room 2
limes Court
Heworth
York
Y031 0AE

i miss you Guys!! Lot's of love :)
xxxx

  • 17 September 2013 - 12:29

    Ingrid Abspoel:

    Jij komt er wel, je bent een door zetter ook al twijfel je daar nu misschien een beetje aan.
    Stiekem ben ik wellicht best jaloers dat jij dit avontuur aan durft.
    Lieve Beckie klinkt best grappig en met jouw open mind en flair ga jij een hele boel leuke mensen ontmoeten.

    XXX Mamssss

  • 17 September 2013 - 14:12

    Floor:

    Komt helemaal goed lief schatje! Ik ben mega trots op je nu al! heel veel kusjes

  • 17 September 2013 - 17:32

    Bjorn Van Lingen:

    Lieve Bregje,

    Aan je verhaalt te lezen was het moeilijk afscheid te nemen. Zelf heb ik dat precies het zelfde ervaren maar zoals je weet zijn wij Abspoel’s doorzetters. Op het moment dat je dadelijk je draai hebt gevonden en wat vertrouwde ‘’fellow students ’’ hebt, dan zal je de tijd van je leven hebben.

    Ik wens je heel veel plezier! en we skypen snel een keer!

    Veel liefs van je grootste neef

    -XXX-

  • 17 September 2013 - 22:47

    Rineke:

    Hee Bregje,

    Nu komt alles een beetje op je af maar ik hoop dat je snel bent gewend en straks niet meer beter weet, je komt er wel en iedereen zal het op z'n tijd moeilijk hebben. Ik wens je heel veel plezier en dat je maar gauw veel mensen leert kennen.
    Xxx
    Rineke

  • 17 September 2013 - 22:58

    Madelon:

    You can do it girl!! ❤❤

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, York

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2014

here it ends

12 Januari 2014

week 2: richting het einde

06 Januari 2014

Week 51,52 en 1: 2014!!!

16 December 2013

Week 49 en 50

01 December 2013

Week 48: Herhalingweek 47
Bregje

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 9185

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: