dag 3,4, 5 and 6 - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Bregje Abspoel - WaarBenJij.nu dag 3,4, 5 and 6 - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Bregje Abspoel - WaarBenJij.nu

dag 3,4, 5 and 6

Blijf op de hoogte en volg Bregje

21 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, York

Halloo lieve volgers hier ben ik dan weer met het nieuws van de afgelopen dagen!

Ik denk dat de meeste mensen dachten 'zie laatste verslag' dat ik mij behoorlijk kut voelde de afgelopen dagen. Dat klopt.. dinsdag had ik echt een off day! Ik was behoorlijk moe en al de spanning moest er gewoon uit. Mijn huisgenootjes hadden ook door dat het niet zo goed met mij ging en waren heel erg lief voor mij. Normaal heb ik nooit last van heimwee of al die andere dingen. Maar ik voelde mij dinsdag echt niet lekker en was heel erg emotioneel en miste iedereen gewoon heel erg.

Maar lieve volgers het gaat echt beter nu met mij:) Ik ben veel met de andere study abroad studenten en we chillen veel in onze keuken en drinken dan koffie. Ik moet nog wel erg wennen aan het feit dat ik nu echt op mijzelf woon en ook zelf boodschappen moet doen... Ik ben natuurlijk gewend aan de AH dat zich op tien seconden van mijn huis bevindt. Als ik nu boodschappen wil doen moet ik minstens 10 min lopen. We hebben voor sommige dingen een gezamenlijke pot, maar de meeste spullen moet ik zelf kopen. Ook moet ik zelf mijn kleren wassen.. dat deed ik natuurlijk al (toch Mam?) alleen nu moet ik ze ook zelf eruit halen en in de droger stoppen en wachten. Ik denk dat ik zondag even ga kijken hoe het allemaal werkt hier. Ik heb met de andere roommates afgesproken dat zondag schoonmaak dag wordt. Normaal maak ik één keer per maand mijn kamertje schoon en is het binnen drie dagen weer een zooitje. Maar zondag heb ik geen wedstrijd dus sinds twee jaar weer een vrije dag. Ach jongens ik kom zo zelfstandig terug. Serieus ik dacht echt dat ik al zelfstandig was haha nou ik merk nu pas hoe zelfstandig ik echt ben (vrij weinig). Ik denk dat niemand mij nog herkent als ik terug ben. Ook vliegen de ponden and all those tiny pennies letterlijk uit mijn portemonnee. Het is hier best duur en ik denk nog steeds in Euro's. Elke keer als ik een deal zie met 2 pakken kaas voor 3 pond zie denk ik wooo goedkoop.. maar dan moet ik het weer berekenen naar Euro's. Ook was er echt niks in dit huis. Dus we moesten alles opnieuw kopen, dat was ook niet echt goedkoop. Het was 55 pond per persoon.. Dus dat is meer dan 65 euro.

Maar hier even een kort verslag van de afgelopen dagen. Dinsdag toen ik mijn off day had ben ik in de middag met een paar andere internationals naar city york gegaan. Daar even wat rondjes gelopen en toen we terug wilde lopen brak de pleuris uit. Ik was zo moe van maandag dat ik echt letterlijk moest huilen in York... Hallooo zie je mij al huilen midden in Den haag. Op dat moment voelde ik mij echt niet mijzelf en nog steeds kan ik nog niet echt mijzelf zijn! Het probleem is dat je jezelf gewoon nog niet kan uiten in het Engels. Ik dacht serieus dat mijn Engels wel goed was. Maar toen bedacht ik mijzelf dat ik normaal 5 of 10 min Engels praat met iemand en dat zijn meestal de makkelijke dingen. Nu moet je heel de dag Engels praten en dat ben ik gewoon niet gewend. Het gaat wel ietsje beter, maar het blijft nog heel erg moeilijk om jezelf te uiten omdat je nog in het Nederlands denkt en sommige woorden in het Engels niet kent. Maar het komt wel, moet gewoon iets geduldiger zijn:) Op de terugweg heb ik met Charlotte een gezonde maaltijd gehaald in de supermarkt en die lekker opgegeten. Daarna lekker vroeg naar bed gegaan want ik was echt super moe.

Woensdagochtend:
Lekker uitgeslapen en gezamenlijk met de andere huisgenootjes ontbeten. Er was niet zoveel op onze timetable voor deze dag, maar we moesten wel op de universiteit zijn voor een aantal redenen. Ik moest mijn studentenkaart ophalen omdat het maandag niet lukte, we hebben kaartjes gekocht voor Whitby (de daytrip op zaterdag) en er was een grote sportfair waar ik echt naartoe moest. Ik heb mij ingeschreven voor the hockeyteam en gesproken met één van de meiden in het hockeyteam. Helaas moet ik erbij vermelden dat toen ik later een mailtje kreeg ik echt in shock was van de trainingstijden. Volgens mij trainen we alleen op dinsdag en misschien hebben we een andere dag iets, maar de trainingen beginnen om 17.00 tot 20.00. Ik ben dat niet echt gewend in Nederland en het probleem is dat ik les heb tot 17.00!! Dus dat wordt echt heel erg haasten. Maar het zal vast wel goedkomen, zolang ik maar hockey kan spelen. Na the fair ben ik met Alfred, Christana, Yanna, Charlott en een vriend van Alfred naar Leeds gegaan. Leeds is een hele leuke stad, met super veel winkels en de Primark. De meiden hebben alleen de Primark bezocht en daarna hebben we wat gegeten bij de mac en zijn we naar huis gegaan. We zijn met de trein naar Leeds gegaan en de rit duurde maar 20 min. Na Leeds ben ik met Yanna boodschappen gaan doen en hebben we een Italiaanse/Russische goulash gemaakt. Het smaakte echt super lekker, dus deze maaltijd gaan we zeker onthouden. Na het eten ging ik mij omkleden want we gingen naar Tokyo. Tokyo is een discotheek in York en het was voor mij een tijd geleden dat ik in Nederland in een discotheek was. Het leek een beetje op loco in Pijnacker hahaha. Dat zegt denk ik wel genoeg. Voordat we weggingen gingen we nog wat drinken bij de buren. Was echt super gezellig en hebben veel gelachen. De club was ook gezellig, alleen iedereen was super moe en rond 03.00 waren we al thuis.

De volgende morgen had ik afgesproken om met Birgit and Christina naar de Library, IT en print services session te gaan. In eerste instantie wilde ik niet meer gaan, maar ik werd toch wakker om 09.00 dus ben ik uiteindelijk maar met die meiden mee gegaan. Het was echt super saai en had beter in mijn bed kunnen blijven. Mijn klein katerje hielp ook niet echt mee.. maarja dat heb ik zelf gedaan. Daarna hebben Christina, Birgit en ik een kopje koffie gedronken at the student Union. Daar was ook Duitse Tom en wat heb ik weer kunnen lachen. Toen de meiden naar een meeting gingen had ik de tijd om met floor te skypen en mijn lessen in mijn agenda te zetten :) Ik moet elke dag naar school behalve op donderdag. De lessen duren niet zo lang, alleen ik zag dat ik voor International Finance al heel veel moet lezen. Gelukkig is dat pas vrijdag dus ik heb genoeg tijd om al die dingen uit te printen en te lezen. Ik denk dat ik dat zondag ga doen. Dat ik gelijk weet hoe alles werkt op de universiteit qua printen en boeken huren. Moet namelijk echt een leesboek hebben voor 's avonds. Na de Skype sessie met floor wilde ik naar de lanquage en writing support session gaan. Onderweg kwam ik Birgit en Christina tegen en zij vertelden mij dat ze niet meer gingen, dus besloot ik ook niet te gaan omdat we allemaal zo moe waren. We zijn naar de supermarkt gegaan en hebben thuis een uitsmijter gemaakt met ham en kaas. Daarna een paar uur in mijn kamer gezeten en dingen gedaan om vervolgens eindelijk de huismeeting te houden. We hebben een paar dingen besproken hoe we omgaan met elkaar en wat de regels zijn voor het huis. Ik ben nog steeds niet gewend om met zoveel verschillende meiden te wonen maar het gaat steeds beter. Daarna hebben we een lijst gemaakt wat we nog moesten halen, zijn we naar de supermarkt gegaan en daarna ben ik gaan slapen. Ik was zo moe dat ik wel 10 uur heb geslapen. Sommige gingen nog naar een pub, maar ik had daar geen energie meer voor.

De volgende ochtend (vandaag) stond ik op met veel energie!! Ik had bijna 10 uur geslapen en had echt zin in de dag. We hadden afgesproken dat we met zijn allen zouden ontbijten. Yanna maakte voor ons allemaal roerei en we dronken wat koffie en vreselijk vieze melk en daarna kon ik weer gaan chillen in mijn kamertje en kon ik weer even skypen met Mams en Joost. Om 13.00 ben ik samen met Yanna, charlott, birgit, Johan and Harry naar de universiteit gelopen. Ze verkochten posters voor je kamer en ik heb drie posters gekocht. 1 met de speech van Martin Luther King jr en een foto van hem, een uitzicht van Parijs en een oude volkswagen. Die hangen nu in mijn kamertje :) Ik moet alleen nog wat papier kopen wat ik op de muur kan hanger wat zorgt voor wat kleur. Ik kijk nu nog steeds tegen stukken grijze muur aan. Na de poster sale zijn we doorgegaan naar York city er was een food and drink market met allemaal verschillende soorten kraampjes met eten en drinken. Het was echt de hemel!! Ik heb een hamburger gegeten en een double chip chocolate cookie. Na de markt zijn we even naar de winkels gegaan. Ik moest een nieuwe broek hebben omdat 1 er al kapot is gegaan een paar dagen geleden.. Ik heb twee broeken gekocht, een sjaal en een muts. Ik moet nog super veel andere dingen kopen maar ik denk dat ik even wacht totdat de overheid geld op mijn rekening heeft gestort hihi. Ik wil namelijk echt niet willen hoeveel geld ik al heb uitgegeten in een paar dagen tijd. Na York hebben we thuis nog even een kopje koffie gedronken, even geskyped met het thuisfront, Floor and Mar :) Een tosti gemaakt met mijn nieuwe aanwinst en was het eigenlijk de bedoeling om Harry poter part 1 te kijken. Maar iedereen was zo moe dat we lekker naar ons bedje zijn gegaan. Behalve ik hier hahah. Ik ben al twee uur bezig met het schrijven van dit verslag en tussendoor komt iedereen mijn kamer binnen om een praatje te maken. Ik kan het goed vinden met Charlot. Ze is het tegenovergestelde van wat ik ben, maar ze wilt mij heel erg graag helpen met mij Engels en door haar kom ik over mijn angst heen om fouten te maken. Haar Engels is super goed, maar daardoor wordt mijn Engels ook alleen maar beter.

Het gaat steeds beter hier en heb het steeds meer naar mijn zin. Mijzelf uitdrukken lukt nog steeds niet.. maar het gaat steeds beter en ik denk over een paar weken dat het weer beter gaat! Ik mis het thuisfront maar al stukken minder dan ik had dinsdag. Morgen gaan we met een grote groep naar Whitby. Ik heb er heel erg veel zin in maar moet nu echt gaan slapen.. Morgen moeten we namelijk al iets voor negenen bij de universiteit zijn.

Ik laat snel van mij horen hoe het was en hoe de eerste dagen op school waren. Ik heb maandag mijn eerste les en ik heb er zeker zin in. Ik weet dat het moeilijk gaat worden, maar het komt helemaal goed. Dinsdag heb ik mijn eerste training.. ik baal er echt heel erg van dat ik les heb tot 17.00 maar ik denk dat ik super blij ben als ik eindelijk weer even een balletje kan slaan.

Spreek jullie allemaal en mis jullie ook :)
Fijn weekend iedereen xxx

  • 21 September 2013 - 08:14

    Esther Debora Dame:

    Breg, dat klinkt helemaal leuk! Gewoon lekker blijven skypen dan voel je je helemaal goed!
    Wij gaan vandaag ook een stad bezoeken, Oulu, en blijven dan daar slapen in een 4 sterren hotel, met sauna's en een nightclub hihi! Wordt ook leukk denk ik!

    Dikke kus uit het nu nog 'beetje' warme Finland!

    xxxx Es

  • 21 September 2013 - 08:41

    Ingrid Abspoel:

    Hoi Bregje,

    Haha wat een herkenning in jouw manier van schrijven dat jij mijn dochter bent.
    Wat kunnen wij ons beide heerlijk chaotisch uit drukken.
    Maar voor mij geweldig om te lezen.

    Haha zelfstandig nu merk je pas dat je wellicht toch niet zo veel deed thuis en wauw dan kan je hier ook aan de slag of het vrije leven bevalt zo dat je misschien meteen op kamers wilt:-)

    Het blijft voor mij ook raar hoor je bent nogniet eens 1 week weg en vanmorgen( lees vannacht) zat ik te tellen hoeveel weken je weg blijft en dat zijn er best veel.
    Ook voor mij als moeder een nieuwe fase en ik kan wel zeggen wat is deze tijd voor bij gevlogen, 2 volwassen meiden.
    Gelukkig nog een Benjamin telg van bijna 14.

    Vannacht waren Jip en ik de enige thuis, Floortje is lekker stappen in Amsterdam en de meiden slapen alle 4 bij Romi .
    Probeer er gewoon voor te gaan het behalen van de benodigde studiepunten is ook belangrijk.

    En je komt zeker met een hoop nieuwe bagage terug en dat kan geen een mens meer van jou afnemen.
    Lost of love, hugs, kisses <3
    Enjoy, enjoy , enjoy.

    Love you xxx Mams

    Ik heb 2 miauwende katten die om. In heen dralen, snel douchen en naar de Appie voor kattenvoer.

    HAHA just around the corner.

  • 21 September 2013 - 08:44

    Ingrid Abspoel :

    Ps: wil je een Nederlands boek lezen 's avonds dan stuur ik er wel 1 naar jou op.

    Xxx

  • 21 September 2013 - 10:17

    Ingrid:

    Lots of Love <3 haha

  • 21 September 2013 - 10:52

    Els Rutten:

    Heeeeeey breg, wat een leuk verhaal weer!!! hilarisch dat je in de 'loco' van york bent geweest hahaha, en aan al die namen in je verslag te zien maak je super snel nieuwe vrienden! heel veel succes op school aankomende week, dikke kus

  • 21 September 2013 - 19:49

    Jip:

    Leuk om te lezen
    Heb trouwens 15-0 gewonnen en heb 2x gescoord en krijg nu 2 zakken snoep van Joost :)

  • 21 September 2013 - 22:21

    Bregje Abspoel:

    haha mam wat een verhaal :) Maar heel erg lief. Misschien moeten we toch maar samen een boek schrijven dan? Ik ga denk ik morgen of maandag een boek huren bij de bieb. Dat rustig lezen en de moeilijke woorden en tussenuit halen. Maar overigens heel erg leuk van allemaal :) Gaat steeds beter hier en met sommige kan ik het echt goed vinden en Els het was echt de loco van York hahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, York

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2014

here it ends

12 Januari 2014

week 2: richting het einde

06 Januari 2014

Week 51,52 en 1: 2014!!!

16 December 2013

Week 49 en 50

01 December 2013

Week 48: Herhalingweek 47
Bregje

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 9173

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: