dag 7 en 8 - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Bregje Abspoel - WaarBenJij.nu dag 7 en 8 - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Bregje Abspoel - WaarBenJij.nu

dag 7 en 8

Blijf op de hoogte en volg Bregje

22 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, York

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer met het nieuws van het weekend. Wees gerust dit keer een kort verslag ik heb geen energie meer om net zo lang verslag te schrijven als gisteren. Ik heb mijzelf beloofd dat ik vanaf nu 1 keer per week een verslag schrijf op zondag. Deze week was gewoon heel erg vermoeiend met een hoop nieuwe dingen die ik eventjes moest verwerken en ben ook veel weggeweest. Ik verwacht dat ik het de komende weken rustiger ga krijgen en meer een routine voor mijzelf kan creëren.

Morgen begint dan ook eindelijk voor mij school en ga ik drie vakken volgen. De vakken die ik heb gekozen zijn: international finance, travel and tourism marketing and marketing practise. Ik heb van elk vak twee lessen in de week. Dus ik moet inderdaad jongens/meisjes 6 lessen volgen in totaal. Ik moet alle dagen naar school behalve op donderdag, dan ben ik lekker vrij :)

Maar even verder met het weekend. Zaterdag toen ik opstond was ik toch best wel moe omdat ik iets te lang achter mijn computer had gezeten om mijn verslag te schrijven en ik vroeg op moest staan voor de daytrip naar Whitby. We moesten om 9 uur bij de universiteit zijn. Wij waren er 15 minuten eerder omdat we niet wilde dat we de bus zouden missen. Om 09.05 vertrokken we met de bus richting Whitby. Onderweg heb ik eventjes geslapen en ook erg genoten van het landschap. Ik denk dat in die 1,5 uur dat we moesten rijden ik nog nooit zo veel groen gezien heb in mijn hele leven in één stuk door (behalve in de Scandinavische landen). Wat een prachtig landschap met heuvels, schapen, koeien en leuke huisjes. Toen we aankwamen in Whitby zag het er echt uit als een vissersdorpje. Het lag op een heuvel en vanaf de Whitby Abby hadden we een prachtig uitzicht over de stad en de zee. We hadden in totaal 5.5 uur de tijd om door de stad te lopen. Tom, Canan en Aline (ook een Duitser) en ik wilde de dag beginnen met een kopje koffie/thee. De rest van de meidengroep wilde de Whitby abby bezoeken (ik vond een foto genoeg). Nadat we wat hadden gedronken liepen we door de stad en kwamen we de rest van de andere meiden tegen toen we even wilde genieten van het uitzicht. We zijn samen naar de pier gelopen en op de pier besloten Aline en ik dat we Fish and Chips gingen eten (helaas heb ik er vandaag heel veel spijt van gehad). Ik kende Aline nog niet goed, maar we hebben denk ik 2 uur samen gepraat over van alles en nog wat. Ze is echt een super aardig meisje en ik heb erg met haar gelachen. Helaas woont ze op de andere campus, maar we hebben afgesproken om morgen wat te eten. De rest van de crew ging 'toen Aline en ik aan het kletsen waren buiten' (was namelijk eindelijk lekker weer) een betere Fish and Chips eten in een restaurant. Wij dronken een kopje thee aan de rand van het water en zaten samen te lachen middenin de meeuwenpoep. Nadat zij klaar waren met eten zijn we verder als groep de andere kant van de stad in gegaan. Tom, Christina, Penila, Canan, Biggy en ik gingen het dracula house in en de rest ging weer verder. Van te voren dacht ik nou dit wordt echt super spannend.... het was nog minder eng dan het spookhuis in Drievliet.. Ik denk dat dat wel genoeg zegt. Binnen drie minuten waren we al weer buiten terwijl de tocht 10 minuten moest duren (afzettersss). Na al deze spanning zijn we uiteindelijk een beetje allemaal onze eigen gang gegaan. Tom, Charlott, een Amerikaan, Aline en ik kwamen een vintage markt tegen en wilde even kijken. De rest van de groep liep door. Na deze briljante markt zijn we even bij de haven wezen chillen en toen weer teruggelopen naar de verzamelplaats (naast de Whitby Abby). Daar konden we nog even chillen op het gras en genieten van het uitzicht voordat we uiteindelijk de bus terugnamen.

Bij aankomst in York ben ik met Canan naar het ziekenhuis gegaan. Ze is al een tijdje niet lekker en wilde langs de dokter gaan. Gelukkig was het 15 minuten lopen, dus dat vond ik niet zo erg. We moesten maar 20 minuten wachten en Canan was ook snel terug. Na het bezoekje aan het ziekenhuis hebben we de taxi genomen naar Sainsburry (local supermarkt). Weer spullen gekocht en met al onze zware tassen weer 10/15 minuten teruggelopen naar ons huisje. De bedoeling was dat ik Nederlandse pannenkoeken zou maken, maar we hadden geen pannenkoekenpan en de pan die ik gebruikte was cheap dus branden de pannenkoek aan in het midden en kon ik de pannenkoek niet omdraaien. Na 30 minuten het te hebben geprobeerd vond ik het wel welletjes en heb ik het opgegeven. Canan maakte een omelet met knoflook worst. Was best wel lekker. 's avond eerst gechilld in onze keuken en toen heel even naar nummer 5 geweest. Daar was een klein feestje en leerde ik de Spaanse mensen ook kennen. Op nummer 5 woont ook Solene. Het meisje dat ik vorige week heb ontmoet op Manchester airport. Het was gezellig en ben daarna om half 2 met een aangeschoten vriendje nog even wezen skypen en om half 3 eindelijk gaan slapen.

De volgende morgen was ik om half 9 al wakker... ik slaap super slecht hier en dat is denk ik ook de reden dat ik vandaag niet lekker ben. Als ik eenmaal wakker ben kan ik toch niet meer slapen, dus ik besloot om maar een film te gaan kijken. Na Phileine zegt sorry ben ik gaan ontbijten en even koffie gaan drinken. Na de koffie zijn we allemaal (flat n.2) heel het huis schoon gaan maken. We gaan dit elke zondag doen zodat we allemaal kunnen helpen en het huis schoon blijft. Zoals ik eerder heb gezegd kom ik echt terug als een ander persoon. Tijdens de grote schoonmaak moest ik alsmaar denken aan mijn hockeyteam en ik was zo zenuwachtig want ik hoopte echt dat ze zouden winnen. Dat hebben ze ook gedaan en ik ben superrr blij :) Ga zo door meiden, want ik ben echt super trots op jullie.

Na de grote schoonmaak mijn eerste wasje gedraaid hier en daarna naar de supermarkt gegaan zodat de kleren lekker konden draaien. In de loop van de dag merkte ik dat ik mij steeds slechter ging voelen. Dus heb na de supermarkt niet meer iets gedaan. De bedoeling was dat we naar een groot feest zouden gaan vanavond, maar de meeste van ons hadden de energie er niet voor. Nu heb ik dus voor niks een shirt van 7 pounds gekocht maar goed.

Op dit moment zit ik alleen in mijn huisje. Twee meiden zijn wel naar het feest gedaan, één is Noorse TV aan het kijken op de universiteit en die ander was eerst de Duitse verkiezingen aan het kijken en is nu denk ik aan het chillen at number 5. Ik wilde eerst ook gaan maar tijdens mijn skype sessie met mam en pap moest ik opeens hollen naar het toilet... dat zegt denk ik wel genoeg. Vandaar dat ik net zei dat ik toch beter de duurdere fish and chips had moeten nemen. Net eventjes geskyped met Thir, Esther and mam and dad en zo eindelijk met vriendje lief skypen en een goede nachtrust pakken.

In mijn eerdere verslag zei ik dat ik snel foto's ging plaatsen.. Maar aangezien de verslagen gekoppeld zijn aan mijn facebook kan iedereen ook gewoon mijn York foto's bekijken (gister de foto's van Whitby erbij gedaan).

Zoals jullie kunnen zien is het toch een lang verslag geworden. Ik ga nu verder met mijn Skype sessie met Joost... Want het is nu al 10 minuten stil vanaf mijn kant. Ga even lekker lang slapen en morgen naar mijn eerste les van dit semester. Ik heb er zin in maar ben toch een beetje zenuwachtig :)

Ik wil iedereen bedanken die mij zo goed gesteund heeft de afgelopen week. Het gaat steeds beter, maar soms blijft het moeilijk. Tevens wil ik iedereen een goeie week wensen en laat volgende week weer wat van mij horen.

Slaap lekker xx

  • 23 September 2013 - 07:32

    Ingrid:

    Ik zeg : kijk nu al uit naar jouw verslag van volgende week.
    Wie weet is het toch niet de fish and Chips.
    De gehele Abspoel clan is al 1 week niet lekker en Floor is weer terug haar mandje in, lang leven de hoestbonbonnen "s nachts:(:(:(:

    Jip is net een snuivende, snotterende jonge hond.
    Alleen geen koorts maar dat wil ook niets zeggen...

    Lekker dat de meiden hebben gewonnen en zij staan nu op de1e plek...nice nice.

    XXXXX

    Have a very, nice week at the University

    ps: ga je toch in jouw gekochte t-shirt slapen.

    Love you sweetie.

  • 23 September 2013 - 10:06

    Ingrid:

    Don't forget the three RRR'S

    XXX


  • 23 September 2013 - 10:59

    Diana:

    Hoi Breg,

    Leuk hoor om te lezen wat je allemaal meemaakt. Ik hoop dat je snel weer opknapt.
    Isabel en Jolijn lijken ook wel twee zeehonden. Blaffen de hele nacht door, dus er zal wel iets in de lucht hangen. Nou lieverd een hele goede week gewenst, en hopelijk zijn de lessen goed te volgen.

    Groetjes, Diana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, York

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2014

here it ends

12 Januari 2014

week 2: richting het einde

06 Januari 2014

Week 51,52 en 1: 2014!!!

16 December 2013

Week 49 en 50

01 December 2013

Week 48: Herhalingweek 47
Bregje

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 9181

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: