week 39 - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Bregje Abspoel - WaarBenJij.nu week 39 - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Bregje Abspoel - WaarBenJij.nu

week 39

Blijf op de hoogte en volg Bregje

29 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, York

Hallo lieve volgers

Hier ben ik weer met het nieuws van week 39. Ik zit hier nu al bijna twee weken en deze week is echt voorbij gevlogen. Misschien komt het ook omdat je redelijk veel vrije tijd hebt en ik nog steeds mijn routine moet vinden, maar ik denk dat het wel langzamerhand gaat komen. Deze week was eigenlijk een vervolg van week 1, veel uitgegaan maar dan met school erbij. Ik ga volgende week wat minder proberen uit te gaan en wat geld te sparen en wat aan school te gaan doen. Ik denk dat ik daardoor ook een wat betere nachtrust krijg. Soms is het nog wat moeilijk als ik bijvoorbeeld aan een lekker potje hockeyen denk, lekker TV kijken, gezellig kletsen, werken bij Tons, en natuurlijk familie en vriendje lief mis.. maar heb net ook tegen Joost gezegd dat ik hier maar zo kort ben en dan is alles weer hetzelfde. Maar goed deze intro van de afgelopen week is weer veels te lang geworden dus ik ga verder met de rest van de dagen (ik ga het kort houden-- heb ook niet meer echt alles onthouden-- misschien de alcohol??).

Maandag eerste dagje school voor mij. Lesje begon pas 13.30, dus had nog genoeg tijd in de ochtend om mijn dingen te doen. Ik was wederom vroeg wakker en ben toen gaan ontbijten en wilde alvast een paar boeken huren in de bieb voordat de les begon. Dat liep iets anders dan gepland vanwege de tijd.. dus heb toen alles uitgeprint wat ik nodig had en de boeken maar even gelaten zoals het was. Ik had de eerste les van Travel and Tourism Marketing. De man was een Japanner en ik kon hem gewoon echt niet verstaan. Maar goed de meeste stof had ik weleens gehad, dus het was meer zoeken naar de woorden in het Engels.. Ik was ook ontzettend moe en mijn concentratie was niks. Na de les ben ik met Aline naar York gegaan om wat spullen te kopen. Ik had eindelijk mijn sporttas en was toen nog helemaal blij. Na de stad zijn we buiten bij een schattig Engels tentje een cupcake gaan eten met een grote kop thee. Ze hebben hier heel veel van die schattige zaakjes (van die zaakjes die in Nederland na twee jaar failliet zijn). Na de stad ben ik thuis wat gaan eten, mijn hockeytas in gaan pakken en naar bed gegaan.

De volgende morgen wederom vroeg opgestaan (kon weer niet slapen) en om 12.00 richting de school gelopen. Om 12.30 begon mijn tweede les van travel and tourism marketing. De opdracht werd uitgelegd en ik kon hem al iets beter verstaan. Ik vroeg aan een Engels meisje of het aan mij lag dat ik hem niet kon verstaan.. Maar zei had precies hetzelfde probleem. Het was een seminar lesje dus beetje dingen besproken. Ik vind het nog steeds lastig om mijn mening te geven.. ben bang dat ik fouten maak en zeg dan liever niks.. het komt nog wel en moet ook gewoon geduld hebben. Na de les ben ik dan eindelijk naar de bieb te gaan om uit te zoeken hoe alles werkt. Ging natuurlijk weer 10 x verkeerd maar na 1 uur had ik dan eindelijk mijn 4 boeken van 50 kilo bij elkaar. Was niet echt een slim plan, want ik moest al die boeken meenemen naar de volgende les met ook nog een hockeytas erbij. De volgende les die ik had was van 15.30-17.00 en was marketing practise. De les duurde niet echt lang omdat er ook nog een presentatie werd gegeven, maar het klonk erg interessant en de docenten waren echt grappig. Na de les moest ik gelijk door naar de hockeytraining.. we liepen met de hele groep vanuit de school naar het hockeyveld. Het veld zag er super slecht uit, maar ik had ook niet verwacht dat ik 3 watervelden zou zien. Op de heenreis viel het me op dat sommige meiden wel raar gekleed waren voor een hockey training. Tijdens de training kwam deze gedachten echter tot stand. Voor de meeste was dit de eerste keer dat ze een hockeystick vasthielden en de rest die al ervaring had (niet meer dan degene die geen ervaring hadden) bakte er ook vrij weinig van. De oefeningen waren dramatisch en tijdens het partijtje liep ik naar Kate 'de teamcaptain' toe en vertelde ik haar dat ik dit echt niet gewend ben en ik niet weet of ik dit vol kan houden.
Ze vertelde mij dat ik misschien met de jongens kon meetrainen op vrijdag. Na de trainen ben ik gaan douchen en zijn we met een aantal richting de stad gegaan. We gingen eerst naar een pub en daarna naar een klein café waar we ook konden dansen (gelukkig kan ik daar heel eventjes mijzelf zijn). Na iets te veel tequila zijn we naar huis gegaan. Ik sliep rond half 2.

De volgende morgen was ik al om 06.30 wakker.. weer veels te kort geslapen. Ik had een uurtje les van 10.00-11.00, maar ik was helemaal naar de klote. Ik had seminar van Marketing practise. Daar veel stof besproken die ik al kenden.. maar het blijft toch moeilijk om opeens te schakelen naar het Engels. We hebben de opdracht besproken en ben toen nog even naar de bieb gegaan om wat dingen uit te printen. Ik had om 12.00 afgesproken met Charlott om wat dingen in de stad te kopen. Om 13.00 waren we al thuis, ben ik gaan eten en in bed gaan liggen. Ik wilde gaan slapen, maar dat lukte totaal niet! 's avonds met de roomies en Penyla de buurvrouw naar een Italiaan geweest. Daar een overheerlijke lasagne gegeten en wat rode wijn (dacht misschien slaap ik daar wat beter van). Ik was zwaar kapot en was dus erg stil aan tafel.. Na het etentje zijn we naar huis gegaan en hoopte ik eindelijk eens goed te kunnen slapen.

De volgende dag was ik vrij, maar was ik wederom weer vroeg wakker. Ik besloot daarom maar eens wat bedrijven te gaan zoeken voor een mogelijke stageplaats. Daar ben ik de hele middag mee bezig geweest. Ik heb ook een goed gesprek gehad met Canan over de hockey. Ik wil gewoon trainen omdat ik iets wil doen voor mijn lichaam.. maar al die sociale dingen hoef ik niet omdat ik al die internationals al heb en daarmee leuke dingen wil gaan doen! Voor de rest van de dag een beetje gechilld en 's avonds met Charlott een overheerlijke soep gemaakt (die ik echt een keer ga maken thuis). Ik was super moe 's avonds, maar besloot toch om met de rest van de mensen uit te gaan. We hadden eerst een Pre drinking bij ons en daarna zijn we met een grote groep naar een pub geweest om daarna bijna een half uur in de rij te staan voor fibbers. Tijdens de avond wilde er een paar iets anders gaan doen en dus bleven Path, Alfred, Canan, Stan, Tom, Birgit en ik in de fibbers tot 01.00.. was niet echt een succes en we besloten om naar huis te gaan.

De volgende ochtend was ik wederom vroeg wakker en merkte ik echt dat mijn lichaam gewoon uitgeput was van het slechte slappen. Ik ben gaan ontbijten en om 11.00 begon mijn eerste les International Finance. Klonk super interessant alleen de docent praat redelijk snel en heel veel begrippen wist ik niet wat die in het Engels betekenen. Dus was erg blij met google translate :). Na de les moest ik drie uur wachten voor mijn volgende les. In de tussentijd ben ik met een Noorse international wat gaan eten bij de studentenvereniging. Ik vertelde haar dat ik erg moe was en dat het mij een goed idee leuk om wat slaappillen te kopen. Die heb ik ook vervolgens gehaald bij de apotheek. Daarna ben ik gaan zitten bij de chill lounge en heb ik mij ingeschreven voor extra Engelse lessen die starten in oktober. Misschien word ik daar wat zekerder van en komt de grammatica weer wat naar boven. Ook leek het mij een goed plan om mijn gevoelens over de hockey naar Kate te mailen. Ik heb tot nu toe nog geen reactie terug, maar ik hoop dat ze begrijpt dat ik dit gewoon niet gewend ben. Het is moeilijk om trainingsdagen hier te hebben. Elke dag is er wel wat te doen en in het weekend zijn er plannen om te gaan reizen. Zo ga ik volgende week met Canan naar Londen toe. We kunnen daar gratis overnachten dus dat is super relax. In de tussentijd kwam ik ook nog Aline en Alfred tegen en heb ik een praatje meegemaakt. Daarna had ik de seminar van International Finance. Er werd veel gepraat en heb kennis gemaakt met andere internationals. Ik kwam er achter dat ik uiteindelijk toch wel zou moeten praten in die lessen.. dus dat ik gewoon maar schijt moet hebben als het fout gaat. Ik heb aan het einde van die les eindelijk een grapje kunnen maken waar de docent erg om moest lachen. Dus dat voelde wel weer even fijn. Onderweg naar huis kwam ik Stan en Canan tegen en ben ik met hun even de stad in gegaan. Ik heb een kussen gekocht en een lamp voor mijn bed (kwam er alleen te laat pas achter dat ik natuurlijk ook een gloeilamp moet kopen) Dus dat staat nog steeds op mijn lijstje net als een boek! 's avond voor mijzelf een overheerlijke Nederlandse maaltijd gemaakt met veel groenten. Na het etentje nog even in de keuken wezen chillen en daarna naar bed gegaan en feuten wezen kijken en met Joost gepraat :) ook eindelijk mijn eerste slaappil ingenomen en ik sliep die nacht als een roosje. Ik voelde mij niet lekker dus leek het mij beter dat ik niet met de jongens mee ging trainen.

De volgende ochtend werd ik blij wakker want mijn broertje was 14 jaartjes jong geworden!! Dat maakte mij super blij, alleen het feit dat ik hem geen drie zoenen kon geven wat minder. In de middag gingen we met de meiden (roomies, buurvrouw en Solene van nummer 6) winkelen. Daar schoenen gekocht en een shirtje en een panty. Was zeker gezellig alleen gedurende de dag kreeg ik een beetje hoofdpijn (ik denk omdat ik zo goed geslapen had). Na de stad nog even boodschappen gedaan en daarna was al bijna heel de middag voorbij. Ik kon nog even chillen op mijn kamer voordat de skype sessie met de familie begon. Was heel erg leuk om iedereen weer even te spreken en te zien. 's avond pizza gegeten en toen Pre drinking at number 1.
Toen we 's avonds de stad inkwamen was het super druk en wilde we met de hele groep (de meidengroep en aantal jongens) een pub in of een club. Helaas mogen jongens geen sneakers dragen hier.. dus we werden continue geweigerd. Ik en Canan begrepen sws niet waarom je op je runners uit zou gaan. Die gasten dragen echt elke keer dezelfde outfit met dezelfde schoenen.. maar als zij dat willen moeten ze dat zelf weten. Na twee uur waren we alweer thuis. Echt een uur door de stad gelopen en als we uiteindelijk ergens binnen waren was het gewoon geen leuke tent en gingen we weer terug. 's avond nog even met Joostje gepraat en toen gaan slapen

Vandaag werd ik weer vroeg wakker (07.30) en ben toen nog 1,5 uur beetje vaag gaan slapen. Wilde nog even kijken voor mijn vlucht maar heel mijn computer liep weer vast dus besloot toen toch maar om te ontbijten. Na het ontbijt weer lekker het huisje schoongemaakt en daarna even met Canan over een tattoo gepraat. Zij wil er namelijk ook één dus wij gaan volgende week even langs de shop. Ik heb denk ik als iets gevonden wat ik wil laten tatoeëren, dankzij Canan. Nu zit ik weer lekker in mijn kamertje mijn weekje te bespreken. Ga zo even wat buikspieren doen en daarna douchen en lunchen. De rest van de dag even wat andere dingen doen en morgen vroeg naar school om alvast wat werk voor International Finance te doen.

Het gaat al stukken beter met mij dan vorige week. Ik denk dat als ik mijn routine heb gevonden het slapen ook beter zal gaan. Ik denk dat mijn lichaam nog steeds moet wennen aan het hier zijn en het feit dat alles anders is. Moet nog opstarten met school en het niet sporten, geen TV hier, nog geen leesboek en een kleiner bed met niemand naast me. Al accepteer ik het wel al meer en moet ik ook zo maar denken dat ik in januari al weer alles hier moet missen. Ik heb net met Canan besproken dat we misschien 1 vaste dag naar de gym moeten en dat ik die andere dag kan trainen met de meiden/jongens van de hockeyvereniging. Ik hoop dat Kate snel van zich laat horen, want dan kan ik dat probleem ook afsluiten.

Hoe gaat het met jullie in Nederland? Mis jullie wel hoor, maar krijg het hier ook steeds meer naar mijn zin. Hoop dat het volgende week al iets beter gaat met mijn Engels en gewoon wat meer ga praten :) Gewoon FUCK IT EN GAAAAAANNN. Nou lieve volgers dat was dan weer mijn weekje.. alleen nu staat mijn matje te wachten voor wat oefeningen.

XXXX en jullie krijgen volgende week weer een update.

  • 29 September 2013 - 19:30

    Ingrid:

    Haha lekker ding neem aan dat het geen echte slaappillen zijn want die krijg je toch niet zonder recept?
    Vandaag was het hier ongelooflijk lekker weer en was het goed toeven langs het hockeyveld, gisteren op Jip zijn verjaardag was het best fris door de Oosten wind.
    HDM JB1 gaat nu zeker play-offs spelen:)

    Spannend, helaas kan ik daar niet bij zijn omdat ik dan met de meiden in Lissabon ben dus moeten paps en Floor maar extra aanmoedigen namens ons.

    Helaas vandaag geen 3 punten voor D1 en H1, D2 heeft verloren en papa zijn team verloren.
    D1 staat nog wel op een 1e plaats:)

    Wij hebben net een heerlijke maaltijd gegeten: spruiten, stoofperen van de Hoogvliet en lekker vleesje van slager de Jong.

    Lieverd tot horens dikke smak/kus en knuffie xxx Mams.

  • 29 September 2013 - 19:32

    Ingrid:

    ps: Wat gaaf dat jullie naar Londen gaan, enjoy he.

  • 30 September 2013 - 09:30

    Jard:

    Hi Bregster!
    Wat leuk om te lezen dat je steeds meer je plekje aan het vinden bent, gelukkig maar! En met dat Engels, dat komt heus wel goed hoor kiddo. Fijne week, succes met school en hopelijk mag je lekker met de jongens meetrainen haha.
    Liefs! Jard

  • 30 September 2013 - 10:40

    Bregje Abspoel:

    Hoi Mams,

    Die slaappillen werken inderdaad niet... kun je misschien melatonine sturen?
    Thxx Mams en Jard voor jullie berichten!! Heel erg lief
    xxx

  • 01 Oktober 2013 - 22:07

    Ingrid:

    Ga mijn best doen, wordt waarschijnlijk pas donderdag!!
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, York

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2014

here it ends

12 Januari 2014

week 2: richting het einde

06 Januari 2014

Week 51,52 en 1: 2014!!!

16 December 2013

Week 49 en 50

01 December 2013

Week 48: Herhalingweek 47
Bregje

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 9180

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: