Week 40: een rustig weekje - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Bregje Abspoel - WaarBenJij.nu Week 40: een rustig weekje - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Bregje Abspoel - WaarBenJij.nu

Week 40: een rustig weekje

Blijf op de hoogte en volg Bregje

06 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, York

Hallo lieve volgers,

Hier ben ik dan weer met het nieuws van de afgelopen week. Deze week is weer echt voorbij gevlogen, maar is wel iets anders gelopen dan dat de bedoeling was. Ik realiseer mij wel echt dat de tijd hier vliegt en dat ik echt meer moet genieten van alles. Ik heb mijn plekje inmiddels gevonden en het is zo fijn dat je vanaf huis 1 t/m huis 6 gewoon bij iedereen naar binnen kan lopen. Afgelopen week was mijn tweede week van school. Waarschijnlijk wordt het niet zo lang verslag als de vorige vijf, want heb niet zo veel gedaan. Iedereen was super moe van de afgelopen week en ik wilde eventjes tot rust komen.
Maar goed nog even een vervolg van vorige week zondag.

Na mijn verslag zijn Canan, Penyla, Charlott en ik naar de film gegaan. De film begon om 20.15 en was afgelopen om 23.00. Het was echt een vreselijke film hahah. Heel erg goed maar veels te eng om naartoe te gaan. De film waar wij naartoe waren geweest was prisoners en was echt te spannend. Op de terugweg alleen maar grapjes erover gemaakt, waardoor ik natuurlijk heerlijk kon slapen hahaha.

Maandagochtend stond ik vroeg op (had amper geslapen vanwege de film) en leek het mij een goed idee om alvast te beginnen aan mijn assesment voor toerisme. Daarna had ik mijn tweede lecture travel and tourism marketing. Ik kon de leraar al iets beter verstaan, maar nog steeds niet super goed. Gelukkig kende ik al veel van de stof.
Na de les naar huis gegaan en gewoon even lekker gechilld met de meiden met Canan harry potter deel 1 gezien en besproken dat het toch niet handig is om naar Londen te gaan. Het is gewoon super duur en aangezien wij ook de huur over moeten maken we het geld gewoon niet hebben. Wij vonden het best wel jammer, maar misschien kunnen we het een andere keer doen.

Dinsdagochtend stond ik wederom vroeg op. Voordat de les begon begonnen met het lezen van de stukken voor international finance (pff was super moeilijk, maar moet denk ik even wennen aan de Engelse termen). Ik had die dag twee lessen. Mijn eerste les was de seminar van travel and tourism marketing en de tweede les was marketing practise. Waren twee erg interessante lessen en na marketing kon ik weer door naar de hockey. Ik hoopte dat ik de hockey wat leuker zou vinden.. maar dat bleek niet het geval te zijn!! Ik heb er op de terugweg erg overnagedacht en 's avonds met Joost lang over geskyped. We hebben even alle opties besproken en ik vertelden hem hoe ik over de hockey dacht. Uiteindelijk heb ik besloten om niet te gaan hockeyen hier.. Ik weet dat het misschien zonde is, maar ik vond het totaal niet leuk.. Na de skype sessie weer mijn bedje ingedoken.

De volgende morgen had ik 1 uurtje les van 10.00-11.00. De seminar van Marketing. De jongen die mij vorige week zou e-mailen over het groepje had dat niet gedaan en was ook niet in de les.. Ik had dus een probleem, want we moeten echt gaan beginnen met het bedenken van een nieuw product en moeten het volgende week al weten (nog steeds niet gehoord). De docent was erg aardig en zei dat als ik volgende week nog steeds geen groepje had dat ik het dan even moet laten weten. Maar ik ga volgende week dinsdag gewoon als eerste dat lokaal in en dan zoek ik hem op en dan krijgt die een paaaaaakk slaaag!! haha nee hoor maar ga er wel eventjes wat van zeggen.. Na de les ben ik naar huis gegaan om vervolgens de hele middag de stukken voor Finance te lezen en met Canan gepraat over mijn tattoo en besloten om de volgende morgen langs te gaan. De stukken van Finance waren echt moeilijk en moest super veel dingen opzoeken en daarom duurde het super lang voordat ik eindelijk het eerste gedeelte had gelezen. Na het eten gingen we eindelijk met zijn alle weer wat gezelligs doen. Er was een Quizz night in de plaatselijke pub en zijn daar heen gegaan. Was echt super grappig en denk ik ook voor herhaling vatbaar. Rond 01.00 mijn bedje in.

De volgende morgen weer vroeg wakker en leek het mij leuk om met Kas en Per te skypen :) Dat gesprek duurde meer dan 2 uur haha en was erg gezellig om even met ze gesprokken te hebben. Ik wilde eigenlijk in de ochtend beginnen met de stukken van Finance maar het skype gesprek was te leuk. Na de skypesessie ben ik naar school gegaan omdat ik om 13.00 had afgesproken met Canan. Ik heb eerst een kaartje voor Lake district gekocht en ook mijn huur betaald van mijn accommodatie (pff was even slikken toen ik het bedrag zag, maar hoef er nu niet mer over na te denken). Daarna naar de Tattooshop gegaan en mijn eerste tatoeage laten zetten. Ik heb besloten om 'Faith' te laten tatoeëren op mijn pols met de gedachten dat ik wat meer zelfvertrouwen mag hebben en dat deze stap voor mij zo groot is dat ik trots op mijzelf mag zijn :) Canan wist nog niet helemaal zeker dus besloot morgen terug te gaan. Het deed niet echt pijn, een klein beetje in het midden maar ik had het erger verwacht. De man was ook echt binnen 4 minuten klaar en ik ben heel erg blij ermee.In de middag snel de rest van Finance te lezen en 's avonds hadden we besloten om weer uiteten te gaan omdat niemand wilde koken. Canan wilde heel erg graag weer Turks eten dus zijn Christina, Biggie, Peyila, Canan en ik naar een Turks restaurant gegaan. Ik had een super lekker voorgerecht en als hoofdgerecht had ik Turkse moussaka. We hebben besloten om dit elke week te doen :P Dus volgende week gaan we ergens anders heen. Na het eten leek het ons een goed idee om lekker naar bedje te gaan.

Mijn eerste les op vrijdag begon om 11.00- 12.30 en was een pittige les van International Finance. Ik denk dat ik gewoon nog even moet wennen aan de Engelse termen en dat ik het daarom zo moeilijk vind. Ik denk als ik er veel energie in steek het de komende weken echt beter zal gaan. Na deze les ben ik met Canan naar de Tattooshop gegaan voor haar tattoeage. Het is erg mooi geworden, maar zag er wel pijnlijk uit (bij mijn tattoeage heb ik mijn ogen dichtgehouden omdat ik niet wilde kijken). Daarna snel nog even mijn huiswerk gemaakt voor Finance om daarna in de seminar van Finance al het huiswerk te bespreken. We moesten dat in groepjes doen. Ik vond dat echt heel erg lastig, maar ik gaf het gewoon aan en die Jongens zeiden dat het zelfs voor Engelse moeilijk is. David met wie ik in het groepje zat gaf aan mij te willen helpen en de stof te willen bespreken. De docent was erg aardig en gaf mij een link waar ik de betekenis van de woorden in kon opzoeken. Omdat google vaak niet de juiste betekenis zoekt voor je. Na de les ben ik naar de supermarkt gegaan met Alfred fiets (wilde heel erg graag weer fietsen) en heb ingriedienten gehaald voor mijn pasta. Iets te veel gekookt haha (moet nog steeds wennen om alleen voor mijzelf te koken). Ik heb voorgesteld aan de meiden om misschien met zijn alle te koken. Het is gezelliger en scheelt veel geld en ook omdat we zo'n kleine koelkast hebben is het misschien handiger. Je kan niet echt iemand uitnodigen om bij je te komen eten omdat de keuken gewoon te klein is voor vijf personen. Was misschien gezelliger geweest als je met zijn tweeën woont en dan allemaal mensen kan uitnodigen --> als ik bijvoorbeeld de leesverslagen lees van mijn vriendin Esther die nu in Finland zit. Klinkt namelijk super gezellig. Na het eten ben ik niet uitgeweest omdat ik echt goed wilde slapen. Wel nog geskyped met de familie thuis en kreeg te horen dat mams en Floor 24 oktober langskomen :))) Yeahhh super leuk en dan nemen ze ook mijn IPOD mee en hardloopschoenen whoeehieee kan dan eindelijk gaan rennen!!!!

De volgende ochtend werd ik super kut wakker. Had weer een hele slechte nachtrust dus besloot om echt even een boek te kopen en earplugs. Ik ben rond 13.00 met Alfred, Penyla, Christina en Biggie naar de stad gegaan. Ik ben ook nog gaan kijken voor een Fiets, maar was helaas 90 ponden dus dat vond ik best wel duur. Dat geld kan ik goed gebruiken voor een mooie fiets in Nederland. Dan maar gewoon accepteren dat ik alles moet lopen hier :P en lekker in Nederland gaan fietsen. Ik merkte tijdens de wandeling dat ik echt kapot was en ben in de middag even in bed gaan liggen. Slapen lukte niet, maar heb wel Harry Potter deel II gezien. 's avond weer mijn spaghetti opgewarmd en daarna lekker met Canan Harry Poter gekeken :P Sorry zijn wij echt verslaafd aan hier. Daarna nog een uurtje gechilled met Solene en Canan en daarna lekker gaan slapen.

Vandaag werd ik goed wakker. Had echt 10 x beter geslapen als de vorige keren, merk nog wel dat ik moe ben maar dat komt helemaal goed. De oordopjes, boek en slaappil hebben echt geholpen. Zo meteen weer even schoonmaken, wasje draaien, buikspieren doen, douchen en iets voor school.

Heb mij voorgenomen om volgende week gewoon de hele week veel aan school te doen zodat ik in het weekend lekker kan chillen. Gaan volgende week zaterdag naar lake district en hebben twee verjaardagen. Dus dat wordt een super mooi weekend.

De zondagen blijven nog steeds raar.. ik ben gewend om de hele dag op de hockey te zijn en nu ben ik gewoon vrij. Ik moet wel zeggen dat ik het sporten echt super mis, maar ik ga morgen na school even kijken hoe ik de tennisclub vind. Want ik wil gewoon sporten, ik moet mijn energie kwijt. Over drie weken heb ik sws mijn hardloopschoenen en dan kan ik misschien lekker gaan rennen :)

Zoals jullie kunnen lezen gaat het steeds beter! Ik heb mijn plekje gevonden alleen nu nog iets verzinnen op het sporten!!
Fijne zondag allemaal en spreek jullie snel.

xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, York

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2014

here it ends

12 Januari 2014

week 2: richting het einde

06 Januari 2014

Week 51,52 en 1: 2014!!!

16 December 2013

Week 49 en 50

01 December 2013

Week 48: Herhalingweek 47
Bregje

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 9179

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: