week 41: time flies + nerd - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Bregje Abspoel - WaarBenJij.nu week 41: time flies + nerd - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Bregje Abspoel - WaarBenJij.nu

week 41: time flies + nerd

Blijf op de hoogte en volg Bregje

13 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, York

Hallo lieve volgers,

Nou het is weer tijd voor een nieuw verslagje hoor!! Ben aardig kapot dus heb geen zin om echt mijn best te doen, maar dat zeg ik altijd dus we zien wel wat het brengt. Weer een rustig weekje zoals vorige week. Veel voor school moeten doen en twee dagen al in de bieb doorgebracht (gosh ik wilde echt dat ik wat sneller was met schrijfopdrachten).
Nog even een klein vervolg op de zondag. Want er gebeuren ook dingen na mijn verslag. Ik sliep natuurlijk vorige week nog niet echt super dus leek het mij een goed idee om 's avonds een paar yoga oefeningen te gaan doen 'na het eten' met een huisgenootje van mij. Daarna ben ik met vriendje lief gaan skypen om te horen te krijgen dat hij 11 november naar mij toe komt. Super super super leuk en kunnen we ons jubileum vieren (toch Joost ;p). Ik ben daara lekker gaan slapen om vervolgens te beginnen aan mijn derde schoolweek.

De volgende morgen had ik één lesje tourism marketing en dat was weer enigzins grappig vanwege de docent. Ik heb voor en na de les gewerkt aan mijn assessment in de bieb en ben tijdens de lunch even met Canan mee gegaan naar the international office. Ik had met Aline om 17.45 afgesproken om samen naar de tennis te gaan. Het was echt super gezellig en ga deze vereniging zeker joinen. Lekker één keer per week tennissen en als ik meer wil dan kan dat gewoon. Heb met Aline afgesproken om volgende week maandag al vanaf 17.00 te gaan tennissen. Dus tennis dan van 17.00 tot 20.00. Na de tennis heb ik lekker twee broodjes hamburgers gemaakt en ben daarna lekker gaan slapen.

De volgende morgen vroeg opgestaan om het één en ander te doen voor school. Mijn eerste les begon om 12.30 en was de seminar van Tourism marketing. Na de les ben ik met Laura naar de bieb gegaan om samen even te gaan werken aan de opdracht. Om 15.30 begon mijn tweede les en dat was de lecture van marketigng practise. Blijft altijd interessant, maar wel veel stof. Voordat de les begon heb ik de jongen opgezocht die mij niet een e-mail had gestuurd.. dus heb hem even erop aangesproken en hij was het helemaal vergeten.. gelukkig is het nu helemaal geregeld. Na de les even het idee besproken en eventjes gepraat met hem. Het gaat volgens mij helemaal goed komen met die twee gasten, want ze zijn heel erg gemotiveerd, dus ook alleen maar beter voor mij. Na het gesprek teruggegaan naar de bieb waar Canan op mij aan het wachten was. Eventjes een broodje gekocht en al gewerkt aan de PESTLE voor marketing en de opdracht voor tourism. Tot 11 uur in de bieb gezeten en daarna lekker naar huis gegaan om vervolgens goed te slapen.

De volgende morgen had ik één lesje. Dit was de seminar van marketing en was van 10.00-11.00. Nog even de opdracht besproken en na de les een paar afgespraken gemaakt met de jongens. Daarna een film gehuurd in de bieb en lekkere boodschappen gedaan voor tijdens de lunch en avondeten. Toen ik thuis kwam heb ik mijzelf even getrakteerd op een goede lunch en ben daarna het hoofdstuk gaan lezen voor finance. Was weer super pittig, maar er komt een dag dat ik het hopelijk allemaal ga begrijpen :P. Rond een uurtje of 7 had ik een lekkere pastasalade gemaakt met kip, adocado, tomaat, komkommer, sla, knoflook en paprika. Rond een uutje of 8 gingen Gabrial, pernilla, biggie, Christina en ik naar de quiznight. Het was minder leuk dan de vorige keer, omdat ik super moe was en heb maar één biertje gedronken en daarna lekker naar bed gegaan. Ik dacht misschien is het een goed idee om alvast een stukje van die film te zien... helaas sliep ik pas om half 2 en heb ik heel de film afgekeken.

De volgende morgen was mijn vrije dag, maar had twee afspraken die dag staan. Een jongen van de course international finance (Daniel) wilde mij helpen om de stof wat beter te begrijpen.. en ik had eigenlijk met hem afgesproken om vanaf 10.30 dat te gaan doen.. Maar koos er toch even voor om in mijn bedje te blijven :P was erg lui.. Ik besloot toen maar om even met mams, Floor en oma te skypen en heb even geregeld dat Mama en floor bij mij om de hoek kunnen overnachten (anders moest ik 1 uur lopen vanaf Limes naar hun hotel) Ik heb er zo veel zin in dat ze komen!! Ga volgende week kijken wat we allemaal kunnen doen :). Ik had eigenlijk ook van 14.00 tot 15.00 mijn eerste extra Engelse les haha maar koos er toch voor om thuis te werken aan mijn homework voor Finance. Na finance ben ik lekker gaan eten en heb ik met Charlott 30 minuten gewandeld en daarna even wat yoga oefeningen gedaan. Was echt super relaxos en voelde mij er super ontspannen door. Ik heb ook gelijk een goeie hardloopplek gevonden dus nog even twee weekjes wachten en dan kan ik beginnen :)

De volgende morgen had ik een drukke dag.. de financiele dag!!
Mijn eerste les van finance begon om 11.00 tot 12.30. Was weer super veel informatie en moet dus weer knallen volgende week. Hoop echt dat ik het binnenkort wat beter ga begrijpen. Na de les had ik met Daniel afgesproken omdat het gister niet door kan gaan. We hebben een paar termen besproken en ben daarna nog twee uur gaan chillen in de bieb. Wat dingentjes geregeld en eindelijk de P's afgemaakt voor toerisme.
Om 15.30 begon de seminar van Finance. Wat dingen besproken over banken en daarna mochten we gaan. Ik had afgesproken met die meiden in de supermarkt. Daar de spullen gekocht voor taco night en de taarten voor Stan en Charlott. De tago night was zeker gezellig en ook voor herhaling vatbaar, ik was alleen erg moe en hebben het ook niet laat gemaakt. Wel nog even met paps geskypd en mijn laatste vliegtickets geboekt. Verblijf van 3 januari tot en met 16 januari nog in York en moet daarna toch echt afscheid gaan nemen.

De volgende morgen stonden we al om 06.00 op vanwege onze trip naar Lake district. De bus vertrok rond half 9 en pas rond 11.15 kwamen we aan bij het eerste plaatsje. Super schattig, met super leuke kleine winkeltjes en de omgeving was prachtig. Om 12.00 moesten we weer bij de bus zijn en vertrokken we naar het andere plaatsje. Toen we daar aankwamen was het 13.00 en waren we bij het meer. We moesten snel kaartjes kopen voor de boottocht, daarna hollen naar de plaatselijke snackbar om vervolgens vreselijke vieze patat weg te kanen tijdens de hardloopsessie naar de boot toe. we kwamen net op tijd aan op de boot, toen we zaten kwam ik tot de ontdekking dat er super vieze vlieg in mijn mayo zat.. heb dus ook die patat maar gelijk weggegooid. Canan besloot daarna om een sanwich te kopen waarvan ik de andere helft mocht.. daar zat een worm op. Kortom gezegd: ik had echt een top lunch : ) Gedurende de bootreis van 30 minuten konden we genieten van super mooie bergen met huizen en het geweldige meer. Toen we aankwamen bij het andere plaatsje zijn we daar even doorheen gaan lopen, hebben we wat gedronken, foto's gemaakt, gelachen, nog meer gelachen en zijn we teruggegaan naar de boot om vervolgens meer te mogen genieten van het uitzicht en met de bus terug naar huis te gaan. Het was een erg gezellig trip met alle studenten maar ik had wel iets anders van de trip verwacht. Gelukkig was ik niet de enige en vonden wel meerdere mensen dat. We hadden verwacht dat we echt in de natuur werden gedropt en dan daar konden chillen en mooie foto's maken. Helaas was dat niet het geval, maar wat in het vat zit verzuurt niet. De foto's van mijn camera zet ik snel op FB (kan alleen pas als mams en Floor hier zijn omdat ik met mijn domme kop die kabel ben vergeten om de foto's op mijn computer te zetten). In de busreis terug naar school heb ik lekker mijn oogjes dicht gedaan en toen we aan kwamen op school was het 20.00. Daarna snel naar huis gegaan om vervolgens als een malle te eten, op te maken en om te kleden vanwege de verjaardagen die werden gevierd bij number 5. Tot 23.00 uur daar gechilld en gedronken en daarna zijn we met 21 personen naar de KUDA geweest. Was echt een bizarre avond en die foto's komen wel vanavond al op FB!! Toen ik thuis kwam was ik nog niet moe en heb ik tot 06.00 in de ochtend een film gekeken.

Was niet echt slim, want de volgende ochtend (NU) zit ik toch enigszins kapot en gesloopt achter mijn computer. Heb tot nu toe vrij weinig gedaan. Hebben net de taarten en cadeautjes aan Stan en Charlott gegeven en zit nu lekker weer mijn verslagje te schrijven. Ga zo even een wasje draaien, kamertje schoonmaken, buikspiertes doen en het is weer mijn beurt om de badkamer te doen.. . Dus ben denk ik nog wel even bezig. Ga vanavond lekker vroeg naar bed want morgen is een drukke dag en moet veel doen voor school!!

Hoe gaat het met jullie?? Mis jullie wel maar het gaat super goed met mij. Hoop wel dat we meerdere uitstapjes gaan doen de komende weken op zaterdag of zondag. Nog steeds blijven de zondagen raar, maar ik moet er maar van genieten want over een paar maanden is het weer precies hetzelfde als ik gewend was. Dikke kus aan jullie allemaal en laat maar weten als jullie willen skypen :)

xxx

  • 13 Oktober 2013 - 19:35

    Esther Debora Dame:

    Klinkt erg goed allemaal breg! Fijn dat alles nu lekker loopt en je ook echt kan genieten van je leventje daar. Het gaat allemaal zo snel, voor we het weten zijn we weer terug in dat kikkerlandje!

    GENIET VAN ELKE DAGGG!!

    xxxxxxxxxxxxx
    Es

  • 13 Oktober 2013 - 19:46

    Bregje Abspoel:

    Ja dat is echt waar hoor Es. Kwam er vandaag gewoon achter dat je tijd vliegt. Zit hier nu al 4 weken.. voordat je het weet moeten we stage lopen :p en dan is ons leven voorbij hahahaha. Fijne vakantie meis, geniet ervan en we skypen snel!!!


    xxxxxx

  • 14 Oktober 2013 - 22:44

    Ingrid:

    Hoi Meis,

    Time Flies thats a fact, mine trip to Lisboa is already history.
    Mijn telefoon is pleitos:(:(:(

    Gebeurd op Schiphol vandaag tussen een toiletbezoek en aangekomen op de Longparking is deze verdwenen!!
    Hoop echt dat die gevonden is en dat deze niet gejat is.

    Heb wederom genoten met de meiden maar vond Lissabon qua stad niet super veel verval helaas.

    Dikke kus van moi en ik zie jou al over 10 dagen:):):):)

    HEEL VEEL ZIN IN LOVE YOU XXX BONNIE

  • 14 Oktober 2013 - 23:04

    Bregje Abspoel:

    Hoi Mams,

    jaaa gaat super snel een paar dagen weg (helaas).. Maar altijd leuk om naar je volgende trip uit te kijken :)))) YORK!!!! NEEEJOHHH hoe kan dat nou.... nou ik hoop het niet voor je.. maar ben bang van wel.
    Gossiemokkiee toch.

    JAAAA 10 dagen kan niet wachten. Volgende skypesessie vertel ik eventjes wat ik nodig heb

    xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, York

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2014

here it ends

12 Januari 2014

week 2: richting het einde

06 Januari 2014

Week 51,52 en 1: 2014!!!

16 December 2013

Week 49 en 50

01 December 2013

Week 48: Herhalingweek 47
Bregje

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 529
Totaal aantal bezoekers 9178

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: