week 43: Reunited - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Bregje Abspoel - WaarBenJij.nu week 43: Reunited - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Bregje Abspoel - WaarBenJij.nu

week 43: Reunited

Blijf op de hoogte en volg Bregje

28 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, York

Hallo lieve volgers,

Ik schrijf dit berichtje pas vandaag, omdat ik een super drukke week heb gehad. Een drukke, maar zeer geslaagde week. Even een kort vervolg van afgelopen zondag: na mijn berichtje heb ik kort geskyped met het thuisfront om alle laatste plannen te bespreken voor de reis van mams en Floor. Daarna nog even de buikspiertjes gedaan, de keuken schoongemaakt en lekker naar bedje gegaan. Ik had niet echt super geslapen omdat ik mij heel erg verheugde om Floor en mams te zien.

De dagen van maandag tot en met woensdag even kort samengevat. Ik heb geen zin om super veel te schrijven en die dagen waren eigenlijk hetzelfde als vorige week! Ik heb veel les gehad, gelachen met mijn Franse vriendinnen, naar de bieb geweest om te werken aan mijn verslagen en huiswerk voor Finance, lekker gekookt met Canan, hardgelopen op maandag i.p.v. de tennisles , een inhaal training/meeting met mijn Duitse tennismaatje Aline op woensdag, gewerkt aan school met mijn boys van marketing, slecht geslapen (kreeg steeds meer zin om Floor en mams te zien) , geskyped en te horen gekregen dat Perla naar mij toe komt op 13 december :D Echt super veel zin in en echt mega chill en lief!! KAN NU AL NIET WACHTEN!!

En toen was het ineens donderdag :) In de morgen had ik nog twee Skype dates staan. Eerst een uurtje met mijn lieve vriendin Dee geskyped en even gekletst over van alles en nog wat. Was super leuk om haar weer te spreken en we gaan zeker snel weer skypen. Daarna met de liefste Rianke. Dat was een wat kortere sessie, maar was erg fijn om haar stem weer eventjes te horen :) (volgende keer wat langer skypen). Daarna nog even snel mijn kamertje schoongemaakt en toen was het ineens tijd om richting het station te lopen. Voor mijn gevoel was ik een beetje aan de late kant dus zette ik mijn muziek aan en ging ik in versnelling 8 lopen/snel wandelen richting de trein. Het was heerlijk weer en gedurende mijn snelle wandeling van minstens 30 minuten dacht ik alleen maar aan het weerzien van mijn geliefde moeder en zuster. Toen ik eenmaal zwetend en puffend aankwam bij het station duurde het minstens nog 10 minuten voordat ik opeens in de verte twee Nederlandse hoofdjes zag. Het was geweldig om hun weer te zien en we hebben elkaar eerst 5 minuten geknuffeld. Daarna de gehele terugweg (met nog steeds 1 appel en mueslibar in mijn maag) gekletst en zoals het altijd bij ons gaat was dit weer lekker doorelkaar. Toen we eenmaal bij de B&B aankwamen hadden Floor en mams hun spullen gedropt en heb ik ze mijn lieve kleine huisje laten zien. Daarna weer richting de stad gelopen en lekker geluncht/avond gegeten(lees: heerlijke soep, een sandwich en een overheerlijk glas rode wijn), een paar second hand shops in geweest, gewinkeld in the new look/andere winkels, koffie gedronken bij Nero, de universiteit laten zien en films gehuurd en daarna richting de B&B terug gelopen. Daar hadden we een film gekeken en zijn we daarna lekker gaan slapen.

De volgende morgen waren Floor en Mams gaan ontbijten bij de B&B en ging ik thuis ontbijten. Ik moest helaas naar school die dag, dus toen mijn eerste les begon om 11 uur zijn mams en Floor de stad in gegaan. Om 12.30 had ik met ze afgesproken voor de SU en zijn we daarna lekker Italiaans gaan lunchen in de stad. Heerlijke bruchetta, lasagna en weer een lekker glas rode wijn hahha. Daarna nog even naar een super leuke winkel gegaan en een jas gekocht en Floor en mams een paar shirts. Daarna moest ik hollen naar de universiteit voor mijn tweede lesje. Was echt slaapverwekkend (kwam misschien door de wijn). Na de les zag ik Floor en mams bij een super schattig theezaakje in de stad. Toen ik daar aankwam zag ik allemaal tassen staan.. In die 1,5 uur hadden ze even drie paar schoenen gekocht en nog een paar andere dingen. Was erg hilarisch en moest er een vijfde stoel bij pakken. Na de thee en koffie zijn we teruggegaan naar de B&B en waren we een beetje moe en uitgeput en wilde we het liefst www.pizzaonline. Nl bellen, helaas was dat geen optie en dachten we misschien kunnen we Indiaans take away doen. Toen we richting het Indiase restaurant liepen besloten we dat het toch maar beter was om te eten in het restaurant.. helaas was het stervend druk. Gelukkig waren we al in het stadscentrum dus besloten we toch maar bij een andere Italiaan te eten. Een super schattig zaakje met beneden een winkel waar mensen Italiaanse delicatessen kunnen kopen en boven kunnen eten. Deze avond was zeer hilarisch :D Ten eerste werden Floor en ik 16 geschat toen we een fles rode wijn bestelden, daarna kregen we te horen dat dit een compliment was omdat we een jong gezicht hebben (misschien dat ik dit over 20 jaar een compliment vind.. maar op dit moment zie ik nog steeds niet in hoe je dit een compliment kunt noemen), ten tweede omdat het minstens 40 graden in die zaak was en ik letterlijk zwetend mijn gerechtjes aan het opknabbelen was, ten derde omdat we de laatste in de zaak waren en iedereen al klaar was met werken (1 minuut na ons toetje zagen we de koks al naar huis gegaan en het andere personeel al een biertje drinken), ten vierde omdat men dacht dat wij uit Sicilië kwamen en als laatste dat ons toetje overheerlijk was met een lekkere schoonmaaklucht om ons heen. Eten en personeel was trouwens top. Daarna lekker naar de B&B terug gegaan en een film gekeken en gaan slapen.

De zaterdag en zondag bestonden voornamelijk uit winkelen, lachen, wijn drinken, genieten van het weer, foto’s maken, heerlijk Hollands eten bij Bregje, Mojito night en pizza night, high tea, cupcakes eten, Tour through York (Rivier, museum park, the minster, city walls, het lekkerste Engelse ontbijt gegeten evaaahhh, international markt bezoeken, films kijken en nog meer winkelen!! --> IETS TE VEEL.

En toen was het helaas al maandag :(:(:(
Op dit moment zijn mams en Floor aan het uitchecken en schrijf ik snel dit verslagje af. We gaan nog even een paar uur genieten van elkaar en dan is het alweer echt tijd om afscheid te nemen en om voor mij naar school te gaan en weer mij te focussen op alle tentamens en alles wat gedaan moet worden.. Ik hoop dat ze veilig thuiskomen want ik hoorde van iedereen dat er een storm aan gaat komen.

Lieve mam en Floor,
Ik heb ontzettend genoten van jullie gezelschap hier en we hebben ook ontzettend veel gelachen, gewinkeld en vooral genoten van elkaar. Ik vind het super jammer dat het alweer voorbij is, maar ik zie jullie gelukkig over twee maanden al:D Ik wil jullie bedanken voor alle leuken dingen we hebben gedaan en ik ga jullie toch wel meer missen hier :(

Voor de rest ik ga er weer een eind aan breien, want helaas gaat de schoolweek toch echt weer beginnen :( xxx

  • 28 Oktober 2013 - 11:31

    Floor:

    iloveyou

  • 28 Oktober 2013 - 11:51

    Dée:

    Oooooh wat klinkt het als een feest week schattie! Ik vond het ook heeeeel erg leuk om jou te spreken! Fijn dat jullie zo genoten hebben, maar ik had niet anders verwacht. En wat leuk dat Perla komt. Genoeg er nog maar goed van! Binnen een poep en een scheet ben je weer in het saaie Nederland.
    Ik spreek je snel hoor!!!
    Dikke kus

  • 28 Oktober 2013 - 11:55

    Jolijne:

    Breg! Vind je verhalen allemaal superleuk, even laten weten dat ik alles lees en elke keer een beetje mee geniet met je! X

  • 28 Oktober 2013 - 12:48

    Bregje:

    Heel leuk allemaal :) xxx

  • 28 Oktober 2013 - 14:32

    Elsieee:

    Super leuk breg!!! Ik wil ook langskomen zullen we deze week ff skypen? Kus :)

  • 28 Oktober 2013 - 18:16

    Bregje Abspoel:

    Jaaa Elsje ik heb het deze week best druk. Maar in het weekend moet zeker lukken. Hoe zit je dan? xxxx

  • 29 Oktober 2013 - 08:29

    Ingrid:

    Hoi meis,

    jij slaapt vast nog, uiteindelijk bijna 2,5 uur vertraging maar gelukkig veilig geland.
    Treinvertraging en helaas reed er geen tram meer dus dat werd een TAXI.
    Ik en Floor hebben genoten het was super gezellig en leuk om te weten waar jij je nu dagelijks bevindt.
    Maar zoals altijd in het leven kwam aan deze leuke dagen ook een eind maar we zien jou weer over 55 dagen:)
    Helaas zijn de schoenen van papa toch te groot.

    Doe de lieve groeten aan Canan.

    XXX Mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, York

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2014

here it ends

12 Januari 2014

week 2: richting het einde

06 Januari 2014

Week 51,52 en 1: 2014!!!

16 December 2013

Week 49 en 50

01 December 2013

Week 48: Herhalingweek 47
Bregje

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 9173

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: